2019-04-28
پیشنیاز مطالعه این مقاله |
|
بعد از خواندن مقاله |
از کاربران عزیز میموس انتظار میرود بعد از خواندن این مقاله بتوانند به سوالات زیر پاسخ دهند:
|
در شروع دوره آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین، دائما از کسب درآمد میلیونی و سودهای باورنکردنی با شما صحبت کردم. حالا زمان آن رسیده که دروازههای خدمات و شرکت را کمی گسترش دهید تا جمعیت بیشتری وارد سایت شما شوند و از خدمات شما استفاده کنند.
نمیدانم که شما مقالات قبل سری صفر تا صد آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین را مطالعه کردهاید یا از همین مقاله به جمع کارآفرینان آنلاین موفق قدم گذاشتهاید؟
در تمام مقالات سعی شده تا همه چیز در سادهترین حالت ممکن برای شما نوشته شود، اما اگر به هر دلیلی در مورد موضوعی اطلاعات نداشتید حتما از لینکهای داخلی مقاله استفاده کنید و اگر نیاز به اطلاعاتی خارج از لینکهای داخلی مقاله داشتید، در پایان مقاله سوالات خود را بپرسید. تیم میموس با کمال احترام و افتخار آماده پاسخگویی به شماست.
در اولین گام برای ورود به دنیای حرفهای باید بدانید ترافیک سایت دقیقا چیست؟
ترافیک سایت چیست؟
ترافیک سایت یعنی تعداد افرادی که از سایت شما بازدید میکنند. به همین سادگی! در سالهای اولیه ظهور دیجیتال مارکتینگ میزان ترافیک سایت – تعداد افرادی که از سایت بازدید میکنند – را به عنوان شاخصی برای اندازهگیری موفقیت سایت در نظر میگرفتند.
اما امروزه اینطور نیست. گرچه هنوز هم ترافیک سایت اهمیت بسیار زیادی دارد اما شاخص دیگری با نام کیفیت ترافیک سایت هم مدنظر است. خب یعنی چی؟!
یعنی بازدید از سایت چند درصد منجر به سودآوری و فروش محصول یا خدمات شده است؟ اینکه ما یک سایت با ترافیک بالا داشته باشیم خیلی خوب و عالی است، اما این همه ترافیک و بازدید باید نتیجهای در جهت افزایش مشتری و فروش داشته باشد، وگرنه ترافیک سایت مانند ترافیک تهران فقط برای شما هزینه دارد و حتی ممکن است در آینده به ضرر شما تمام شود!
نترسید! تیم میموس در کنار شماست و آموزشهای لازم را در اختیارتان قرار میدهد، پس هیچ ضرری شما را تهدید نمیکند. حالا بهتر است بدانید کیفیت ترافیک سایت یا چه شاخصهایی اندازهگیری میشود؟
[promotion id=”27369″]
چطور کیفیت ترافیک سایتتان را اندازه بگیرید؟!
با در نظر گرفتن سه شاخص زیر براحتی میتوانید حدس بزنید که آیا ترافیک سایت شما یک ترافیک با کیفیت و خوب است با صرفا محل گذر کاربران بیهدف برای گذراندن وقت است!
کاربران چه مدت زمانی را در سایت شما ماندهاند؟ میزان ماندگاری کاربر در سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است. میزان بانس ریت و میزان ماندگاری کاربر در هر صفحه، تصویری ار رفتار کاربران در سایت را ارائه میکنند.
چند درصد از کاربران خرید انجام دادهاند؟ برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد که تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد، اما بازدیدی به درد میخورد که منجر به فروش بشود. زمانی که درصدی از بازدیدهای سایت به خرید ختم شود یعنی بازدیدکننده درست یا همان کاربر هدف وارد سایت شده است.
نرخ تبدیل سایت شما چقدر است؟ هدف شما از راه اندازی سایت چیست؟ فروش کتاب، آموزش و …. تعداد کسانی که کاری که هدف شماست مانند خرید کتاب یا شرکت در دوره آموزشی را انجام دادهاند، به نسبت کل بازدید گنندگان سایت بعنوان نرخ پرش میشناسند.
مفهوم نرخ تبدیل بسیار ساده است. به ازای هر 100 تا بازدید که یک محصول گرفته است، فقط یک محصول فروخته شده است. این یعنی نرخ تبدیل یک درصد است. نرخ تبدیل کلی سایت هم به همین روش برای تمام محصولات سایت محاسبه میشود.
اگر سایت شما بازدیدکننده ندارد، در درجه اول باید علت را شناسایی کنید. دلایل متفاوتی برای کم شدن بازدید سایت مطرح میشود که مهمترین آنها را به شما خواهم گفت.
فکر میکنید چرا آمار بازدید سایت شما کم است و سایتتان بازدید ندارد؟
طبیعی است که سایت در شروع کار بازدید چندانی نداشته باشد و یا در چرخه حیات خود گاهی بازدید آن کاهش پیدا کند. در درجه اول در زمان بروز چنین چالشی باید علت آن را بدانید. شناخت علت باعث میشود مجددا در مسیر رشد و شکوفایی قرار بگیرید. شاید علت کاهش ترافیک سایت شما یکی از دلایل زیر باشد.
سایت شما در موبایل بدرستی نمایش داده نمیشود.
ظهور تلفنهای هوشمند تغییر زیادی در نحوه گردآوری اطلاعات و جستجو در دنیای اینترنت بوجود آورد. کاربران بیش از تمام دستگاهها با تلفن همراه خود در اینترنت جستجو میکنند و اگر در این مسیر به سایت شما برسند، در صورتیکه سایت واکنشگرا طراحی نشده باشد، آنها چیزی جز یک مشت محتوای درهم و برهم نمیبینند. در نتیجه سایت شما را ترک میکنند!
گوگل هم سایتهای واکنشگرا رو دوست دارد و آنها را بیشتر پیشنهاد میکند.
از پیشرفت تکنولوژی مرتبط با محصولات و یا خدمات سایت خود جا ماندهاید
شاید خدمات و یا محصولی که ارائه میکنید مانند گذشته طرفدار ندارد. شما باید با تغییر سلیقه مخاطب و پیشرفتهای حوزه کاری خودتان هماهنگ و همراستا باشید. عقب ماندن از کاروان پیشرفت و تغییرات باعث از دست دادن طرفداران و مشتریان وفادارتان میشود.
به عنوان مثال اگر سایت فروش لباس دارید، نمیتوانید برای الگوهای تکراری، از مدافتاده و قدیمی مشتری جذب کنید. حتی اگر تمرکز شما ارائه لباسهای سنتی است، باید با کمی چاشنی خلاقیت و در نظر گرفتن سلیقه روز، تحولی در راستای جذب مخاطب ایجاد کنید.
مشکلات ایندکس گریبانگیر سایت شما شده است.
وجود صفحاتی با خطای 404 و یا در دسترس نبودن بیش از حد هاست باعث میشود گوگل علاقهاش را نیست به سایت شما از دست بدهد در نتیجه رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاهش مییابد.
خطای 404 که مربوط به آدرسهای اشتباه و یا پاک شدن یکی از صفحات سایت است و بلافاصله باید با ایجاد آدرس و یا استفاده از ریدایرکت مشکل را حل کنید. اما خطای هاست میتواند به دلایل زیر رخ دهد:
- منابع هاست شما نسبت به میزان بازدید سایت خیلی کم است. مثلا زمانی که بازدید به 100 نفر در روز برسد، هاست از کار میافتد و دیگر نمیتواند سرویسدهی کند. بنابراین باید هاست قویتری تهیه کنید. اگر برای انتخاب هاست مردد هستید، مقاله انتخاب هاست مناسب که در همین سری آموزشی قرار دارد را مجددا مطالعه کنید.
- مشکل بعدی که بیشتر در هاستهای اشتراکی رخ میدهد محدودیت پهنای باند است. برخی از هاستها پهنای باند کمی دارند و در صورت بازدید زیاد و یا آپلود و دانلود بیش از مقدار مشخص، سرویسدهی را قطع میکنند. اگر با خطای محدودیت پهنای باند مواجه شدید، باید سریع در جهت رفع آن اقدام کنید.
سایت شما دارای مشکلات امنیتی است!
مرورگر به کاربران اخطار میدهد که ورود به این سایت ممکن است برای شما خطرناک باشد! چنین پیغامی مخاطبین شما را میترساند. خودتان را تصور کنید در زمان ورود به سایت با چنین پیامی مواجه شوید در این صورت به کاربران حق میدهید از ورود به سایت شما پشیمان شود.
از استراتژی سئو نادرستی استفاده میکنید
اگر سایت شما هیچگونه مشکل فنی ندارد و بصورت ریسپانسیو طراحی شده است، بهتر است بازنگری در استراتژی سئو خود داشته باشید. به احتمال زیاد نقطه کوری در استراتژی سئوی شما وجود دارد که باید آن را بشناسید و رفع کنید.
روی کلمه کلیدی های درستی تمرکز نکرده اید
با انتخاب کلمه کلیدی است که گروه مخاطبین هدف خود را شناسایی میکنید. اگر در انتخاب کلمه کلیدی اشتباه کرده باشید، قلابتان به کاربران اشتباهی گره میخورد که هرگز قصد خرید یا استفاده از خدمات شما را ندارند. بنابراین هرگز وارد سایت شما نمیشوند و یا در صورت ورود سریعا آن را ترک میکنند که در این صورت بانس ریت سایت به شدت افزایش مییابد.
بیش از اندازه از تبلیغات و پاپ آپ ها استفاده کردهاید
استفاده از بنرهای تبلیغاتی و پاپهای زیاد باعث سردرگمی کاربران میشود و احساس بدی را به آنها منتقل میکند. احساس خوشایند، حسی که از بدو ورود کاربر تا زمان ترک سایت باید همراه او باشد و در زمان ماندگاری او در سایت تقویت شود.
استفاده بیش از حد از تبلیغات حس خوشایند کاربر را با احساس سردرگمی جایگزین میکند، تمرکز او را از بین میبرد و باعث عصبی شدن او میشود. با چنین شرایطی نباید از او توقع داشته باشید سودی به شما برساند.
محتوای نچسب و بدردنخور تولید کردهاید که کاربر را جذب نمیکند
در مقاله قبل که در مورد روش تولید محتوا استاندارد بود، در مورد تولید محتوای منحصربفرد با شما صحبت کردم. یکی از سوغاتیهای منفی که محتوای بدرد نخور برای شما میآورد، همین کاهش ترافیک و افزایش نرخ بانس ریت است.
سرعت لود سایت بسیار پایین است
سرعت سایت جزو فاکتورهای مهم سئو بیان میشود زیرا گوگل بشدت آن اهمیت میدهد. در ضمن در دوره حاضر زمان برای کاربران بسیار اهمیت دارد و هرگز حاضر نیستند این دارایی ارزشمند را برای لود شدن سایت شما خرج کنند. کاربران دوست دارند در سریعترین زمان به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند در غیر اینصورت هرگز منتظر نمیمانند.
روشهای ارسال ترافیک به سایت چیست؟ بهترین روش برای وب سایت شما چیست؟
در کل شما به دو روش میتوانید برای سایت خود ترافیک جذب کنید: افزایش ترافیک سایت رایگان و پولی. در ادامه ضمن معرفی هر یک از روشها، تفاوتهای آنها را برای شما بیان میکنم.
ترافیک رایگان یا ارگانیک
ترافیک رایگان عمدتا از طریق شبکههای اجتماعی و یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) بدست میآید که به آنها ترافیک ارگانیک نیز گفته میشود. شما با بالابردن رتبه سایت خود در لیست نتایج جستجوی گوگل باعث میشوید افراد بیشتری وارد سایت شما شوند و در نتیجه ترافیک بیشتری جذب میکنید.
اصولا هدف از ایجاد روشهای مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو که در مقاله سئو برای افراد تازه کار به آنها اشاره کردم، همین افزایش ترافیک سایت با کاربر هدف است.
ترافیک غیررایگان
از سوی دیگر برای جذب کاربر به روش غیر رایگان، روشهای مختلفی وجود دارد از جمله
- استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
- خرید پاپ آپ
- تبلیغات بنری
- خرید ترافیک اسپم(ربات) و یا دستی (مصنوعی)
- محتوای همسان
هزینه جذب ترافیک با هر یک از این روشها متفاوت است. مثلا اگر از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید، هزینه شما به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات محاسبه میشود که اصطلاحا به آن پرداخت به ازای کلیک (به انگلیسی: Pay Per Click یا PPC) میگویند.
برای استفاده از تبلیغات بنری در سایتی مانند آپارات، باید یک بنر را در سایت اجاره کنید. هزینه اجاره بنر بر اساس مدت زمان و جایگاه آن در سایت متفاوت خواهد بود. بنرهای اصلی سایت آپارات ماهیانه حدود صد میلیون تومان برای شما هزینه دارد.
برخی از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک علاوه بر اینکه بستر رایگان برای تبلیغات محسوب میشوند، خدمات غیررایگانی هم ارائه میکنند که باعث بیشتر دیده شدن پروفایل شما میشود و درنتیجه میتوانند بصورت غیرمستقیم ترافیک سایت شما را افزایش دهند.
تفاوتهای این دو روش در چیست؟
- در روش جذب ترافیک ارگانیک، شما هیچ پولی برای بازدید کاربران از سایت پرداخت نمیکنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک استراتژی سئو قدرتمند و محتوای خوب است. در مقابل برای استفاده از روشهای جذب ترافیک غیررایگان شما باید هزینه زیادی پرداخت کنید.
- روش غیر رایگان سریعتر ترافیک را به سایت شما روانه میکند درصورتیکه سرعت جذب ترافیک در روش رایگان بسیار کمتر است.
- زمانی که قرارداد استفاده از هر یک از روشهای تبلیغات به پایان برسد، سیل کاربران به وب سایت شما هم قطع میشود اما در روش رایگان جریان ورود کاربر به سایت شما ماندگارتر است.
استفاده از روش جذب ترافیک پولی، با توجه به هزینهای که دارد و همچنین پایدار نبودن نتایج انتخاب خوبی برای استفاده طولانی مدت نیست.
استفاده از روشهای جذب ترافیک رایگان، با توجه به مزایایی که دارد بهترین انتخاب است بشرطی که استراتژی سئو درست و اصولی داشته باشید. اگر بی تجربه هستید میتوانید از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. هزینه مشاوره بسیار کمتر از استفاده از روشهای پولی است.
[promotion id=”27367″]
مهمترین نکتهای که باید آویزه گوش کنید این است که هرگز، تحت هیچ شرایطی از نرم افزار افزایش ترافیک سایت چه بصورت خرید ترافیک اسپم چه استفاده از نرم افزارهای رایگان استفاده نکنید. گوگل توانایی تشخیص ربات افزایش بازدید سایت و کاربر عادی را دارد و شما را بخاطر این کلک بشدت مجازات خواهد کرد.
بهترین روشهای جذب ترافیک رایگان برای شما چیست؟
حالا که به اندازه کافی در مورد ترافیک سایت اطلاعات کسب کردید، وقت آن رسیده که یاد بگیرید چطور میتوانید ترافیک سایت را افزایش دهید. ناسلامتی ما به شما قول راه اندازی کسب و کار آنلاین را دادهایم و هنوز هم سر قول خود هستید و میخواهیم روشهای افزایش ترافیک رایگان را برای شما بازگو کنیم.
یک استراتژی سئو خوب طراحی کنید
هیچ ابزاری به انداره سئو نمیتواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد حتی روشهای افزایش ترافیک غیررایگان! اما برای بهرهمندی از مزایای سئو باید یک استراتژی خوب و منحصر به تجارت خود داشته باشید.
بک لینک زدن بیهدف و یا تولید محتوای غیر استاندارد فقط وقت شما را هدر میدهد. یکی از استراتژیهای خوبی که میتوانید پیاده کنید، کار کردن روی کلمات کلیدی ضعیف است.
روی کلمات کلیدی ضعیف و طولانی کار کنید
رقابت بر سر کلمه کلیدی طولانی همیشه کمتر است به همین خاطر سریعتر در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل قرار میگیرید. البته منظور از کلمه کلیدی طولانی، کلیدواژهای با حداکثر چهار کلمه مرتبط است.
در واقع با معرفی این استراتژی میخواهم توجه شما را به این نکته جلب کنم که شما در وهله اول باید روی نقاط قوت سایت خود کار کنید و آنها را بهبود ببخشید و در این بین کم کم شروع به تقویت نقاط ضعف کنید.
از خودتان بعنوان یک مهمان نویس مهمان دعوت کنید
قبل از اینکه بگویید وای! نه! بهتر بگم نوشتن مطلب در وبلاگ دیگر، راهی است که باعث میشود بیشتر دیده شوید و کمک میکند تا برند شما بیشتر در ذهن بماند. فقط توجه کنید که در وبلاگهای مرتبط، مطالب مرتبط با لینکهای کم و هدفمند منتشر کنید. انتشار مطلب اسپم (مطلب نامرتبط، در بلاگ نامرتبط و یا استفاده بیش از حد از لینک) تاثیر منفی دارد.
از تکنیک وبلاگ نویسی مهمان معکوس استفاده کنید
اگر شرایط در سایت شما فراهم است از دیگران هم دعوت کنید تا بعنوان نویسنده مهمان مطلبی را در سایت شما متشر کنند.. استفاده از این استراتژی مانند یک خیابان دو طرفه هم به شما سود میرساند و هم به نویسندگان مهمانتان.
هر نویسنده با تولید محتوای استاندارد، ارزشمند و مرتبط با مطالب شما خوانندگان زیادی را به سایت شما میکشاند و باعث میشود ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند.
در سایت خود از لینکهای Nofollow استفاده کنید
فقط در سایت دیگران برای خود بک لینک نزنید. گاهی هم در نوشتههای خود به سایتهای معتبر و با کیفیت در حوزه فعالیت خودتان لینک NoFollow بدهید. با اینکار به گوگل میگویید من با برندها و شرکتهای بزرگ در ارتباط هستم و برای خود اعتبار میخرید.
کامنتگذاری در دیگر سایتها را فراموش نکنید
در سایتهای دیگر نظر ارسال کنید و در بحثها شرکت کنید تا دیگران شما و برندتان را ببینند. کامنتهای هوشمندانه انتخاب کنید که باعث کنجکاو کردن کاربران شود و آنها را به سایت شما بکشاند.
در لینکدین، ویرگول و دیگر شبکههای اجتماعی محتوا منتشر کنید
شبکههای اجتماعی خیلی فراتر از سرگرمی و یا هر هدف دیگری که دارند برای شما ارزش تولید میکنند. مثلا لینکدین در ابتدا برای ارتباط با افراد فعال در حوزه مشترک و کاریابی شکل گرفت اما امروزه انتشار مطلب در این سایت باعث میشود تا افراد متخصص زیادی آن را بخوانند و در صورتیکه مقاله درجه یک و معتبری تولید کرده باشید، اعتبار زیادی دریافت میکنید.
ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید
لابهلای این همه روش جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ، روشهای قدیمی را فراموش نکنید. بازاریابی ایمیل یکی از قدیمیترین روشهای حوزه دیجیتال مارکتینگ است. ابزار قدرتمندی که معمولا موفق عمل میکند. فقط مواظب باشید که مردم را کلافه نکنید، بیش از اندازه ایمیل نفرستید، آدرس ایمیلهای مرتبط را شناسایی کنید و ایمیل را به مخاطبین هدف بفرستید.
بسوی پادشاهی در صفحه اول گوگل حرکت کنید
- نوشتن عنوان سئو و توضیحات متا جذاب
- استفاده از آدرس (به انگلیسی: URL) خوانا و توضیح دهنده (به انگلیسی: Descriptive)
- افزودن ستاره به نتایج
- افزودن تعداد نظرات
- قیمت محصولات
- موجود بودن یا نبودن محصول در انبار
- پیشنمایش ویدئو
دادههای ساختار یافته یا نشانهگذاری اسکیما را بکار بگیرید
حتما قبلا دادههای ساختار یافته را دیده اید. منظور از این دادهها همان ستارهها یا اطلاعات دیگری نظیر قیمت است که در صفحه نتایج گوگل در کنار بعضی از لینکها میبینید. دادههای شماتیک و ساختار یافته بتنهایی باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما نمیشوند بلکه به موتورهای جستجو کمک میکنند محتوا و موضوع سایت را بهتر آنالیز کنند و سایتتان در نتایج جستجو بهتر دیده شود و در نتیجه کاربران بیشتر به سایت شما جذب شوند.
از ابزار قدرتمند تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید
حتی اگر به استفاده از شبکههای اجتماعی اعتقادی نداشته باشید و آن را نادیده بگیرید باز هم نمیتوانید از خیر تلگرام و اینستاگرام بگذرید. قابلیتهای این دو شبکه اجتماعی اصلا قابل قیاس با بقیه نیست. حتی کاربران و مشتریانتان هم اولین راه ارتباطی که از شما میخواهند آدرس صفحه تلگرام و اینستاگرام شماست. بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید در این دوره با استفاده از این دو شبکه است که میتوانید بستر تبلیغاتی رایگان داشته باشید، برای سایت ترافیک ارگانیک جذب کنید، با مشتریان قدیمی در ارتباط باشید و یا مشتریان جدیدی تور کنید.
قطعا برای آنالیز بهتر سایت احتیاج دارید تا اطلاعات مربط به ترافیک سایت را دقیق بدانید. خب قطعا آنالیز این همه اطلاعات روی کاغذ خیلی سخت است یا بهتر بگم کار هر کسی نیست! پس چطور باید آنالیز سایت را انجام دهید؟
چطور باید اطلاعات ترافیک سایت را موبهمو آنالیز کنید؟
باز هم باید همهچیز را به دست پر قدرت گوگل بسپارید. این بار گوگل ابزار پرقدرت گوگل آنالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) را در اختیارتان میگذارد که بصورت تمام وقت ترافیک سایت و بسیاری از مسائل دیگر را رصد میکند و در قالب یک گزارش کامل به شما ارائه میکند.
با استفاده از این ابزار گوگل میتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:
- چند نفر از وب سایت من بازدید میکنند؟
- بازدیدکنندگان من در کجا زندگی میکنند؟
- چند درصد از کاربران با موبایل سایت را بازدید میکنند؟
- کاربران از طریق چه وب سایتهایی به سایت من هدایت شدهاند؟
- کدام صفحه از سایت من بیشترین بازدید را داشته است؟
- چند درصد از بازدیدکنندگان سایت به مشتری تبدیل شدهاند؟
- چطور میتوانم سرعت سایت رو بیشتر کنم؟
- کدام پست وبلاگ بیشاز همه برای کاربران جذابیت داشته است؟
و بسیاری از سوالات دیگر که جواب آنها تنها با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس در اختیار شما خواهد بود. مقالهای جهت آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس در سایت میموس قرار دادیم که پیسنهاد میکنم حتما سری به آن بزنید.
نتیجهگیری
حالا شما اطلاعات لازم را در مورد ترافیک سایت و نحوه آنالیز آن دارید. اگر به هر دلیلی سایت شما بازدید ندارد، حتما باید در سیاستهای خود تجدیدنظر کنید و در این راه میتوانید روی تیم میموس هم حساب کنید. تنها یک مقاله دیگر تا پایان این سری آموزشی باقیمانده است. در مرحله بعدی به شما خواهیم گفت چطور بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنید و از ترافیک سایتتان سود بسازید. با ما همراه باشید.
در پایان مقاله |
اکنون شما اهمیت ترافیک سایت را میدانید و آموختهاید برای بهبود آن باید به چه نکاتی توجه کنید. با ابزار گوگل آنالیتیکس آشنا شدهاید و اگر آخرین لینک داخلی مقاله را دیده باشید میتوانید سایت خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید و نمودار ترافیک سایت خود را ببینید. در صورت نیاز به کمک روی ما حساب کنید و اگر سوالی داشتید در انتهای همین مقاله بپرسید. |
مطهره نسیمی
مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)
اضافه کردن دیدگاه
سلام
عجب مقاله فوق العاده ای نوشتید، واقعا دمتون گرم
چک لیست جامعی ازش در آوردم که مرا بیشتر کنجکاو کرد در موردش اطلاعات جمع ظاوری کنم. فقط میخواستم بدونم برای خواندن مقالات بیشتر در مورد سئو به کدام آدرس باید مراجعه کنم؟
با تشکر
سلام
از شما مچکرم برای اشتراک گذاری این مقاله
سایت ما مدتی است در نتیجه گوگل نه بالا می رود و نه پایین!!! همه چیز هم طبیعی است، به نظرتون علت چی میتونه باشه؟؟؟
ممنون
سلام میلاد جان، خوشحالیم که براتون مفید بوده
شما در رقابت گیر کرده اید. و برای بالا رفتن نیاز به آنالیز سایتان و رقبا دارید.
با تشکر