2019-09-08

بهتر است هنگامی که می‌خواهیم استراتژی‌های بازاریابی را معین کنیم، استراتژی سئو را نیز به‌عنوان بخشی از برنامه بازاریابی تعریف کنیم،‌ چرا که سئو بخشی از کمپین‌های بازاریابی است.

اما به طور کلی می‌توان در تعریف استراتژی سئو این طور گفت:

استراتژی سئو یک برنامه بلندمدت برای دستیابی به اهداف سئو است. اهدافی مانند : بالا بردن رتبه در گوگل، گرفتن ورودی‌های بیشتر از موتورهای جستجو، جذب مخاطبین هدف و…

سوال: آیا می دانید سئو چیست؟ برای آن که درک بهتری از این واژه داشته باشید می توانید به مقاله “سئو چیست” مراجعه کنید.

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی درست ایجاد می‌شود-2
پایه ریزی استراتژی سئو شامل شناسایی مشتریان بالقوه (برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی)، انتخاب روش‌های لازم برای جذب چنین مخاطبانی، تخمین دوره‌های زمانی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده و تخمین هزینه است. اصول استراتژی سئو توسط آنالیز کامل رقبا و بررسی سایت شما (سایتی که قرار است استراتژی روی آن انجام شود) بنیان گذاری می‌شود.

بیایید کمی درباره جزئیات آن صحبت کنیم.

1- چرا اهداف سئو متفاوت هستند: مثل جایگاه در گوگل ،‌ تعداد بازدید و….

دلیل تفاوت اهداف مختلف برای سئو این است که شرکت‌ها و مدیران وب سایت‌ها مقاصد مختلفی را دنبال می‌کنند.

  • برای یک شرکت هدف اصلی این است که همیشه در معرض دید کاربران باشد. کاربرانی که کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند برای این شرکت‌ها دارای اهمیت هستند. برای این شرکت‌ها بودن در رتبه‌های اول گوگل بسیار مهم است.
  • شرکتی دیگر که هنوز نمی داند چه نوع از کاربران را می‌تواند به مشتریان خود تبدیل کند، به ترافیک ماهانه زیادی نیاز دارد تا بتواند کاربران خود را تحلیل کند.
  • و یا شرکتی که دقیقاً می‌داند چه کسی محصول یا خدمات آن‌ها را می‌خرد،‌ لازم است روش های افزایش نرخ تبدیل را به کار ببندد،‌ تا با بالا بردن ورودی از موتور جستجو و آنالیز کلمات کلیدی مناسب به استراتژی‌های بهتر و موفق تر دست پیدا کند.

2- انتخاب روش‌های لازم برای جذب مخاطب می‌تواند شامل ایجاد صفحات فرود بیشتر و تأکید بر لینک سازی باشد.

3- تخمین دوره‌های زمانی برای صاحبان سایت‌ها بسیار مهم است زیرا باید بدانند که چه زمانی باید روی چه تعداد ورودی از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهداف مالی خود حساب کنند. همچنین برای متخصصین سئو بسیار مهم است تا آگاه باشند که چه زمانی نیاز بیشتری به کار آن هاست.

4- تخمین هزینه نیز برای صاحبان سایت‌ها اهمیت حیاتی دارد،‌ چرا که کمپین‌های سئو اغلب ماه‌ها به طول می‌انجامند و بازگشت سرمایه نیز اغلب زمان بر است.

[promotion id=”27777″]

چرا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

متخصصان باتجربه این را می‌دانند که یک برنامه پیچیده مانند استراتژی سئو همیشه هم ضروری نیست!

استراتژی سئو زمانی ضروری نیست که:‌

  • شما یک سایت کوچک محلی دارید و رقیبان شما هم شرکت‌های کوچکی هستند که در همان منطقه فعالیت می‌کنند. در این حالت از همان استراتژی استفاده کنید که رقبای شما در حال استفاده از آن هستند.
  • منابع کافی برای اجرای استراتژی سئو ندارید،‌ این حالت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما تنها کار می‌کنید و عملاً باید تمام هزینه‌ها را خودتان بپردازید.
  • بودجه کمی برای لینک سازی و اجرای ایده‌های لینک سازی دارید. (احتمالا آموزش لینک سازی صحیح ما می تواند برای شما مفید باشد!)
  • و یا در حال استفاده از سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت‌تان در موتورهای جستجو هستید. در این حالت فقط بالا بردن تعداد لینک‌های خارجی مهم است. هرچند که سئو کلاه سیاه نیز به نوعی یک استراتژی سئو ساده است.

اما قبل از همه چیز باید یک استراتژی برای ارتقای وب سایت داشته باشید. این استراتژی باید شامل تعیین وظایفی باشد که توسط متخصصین سئو (و یا اشخاص دیگری از تیم که آموزش داده می‌شوند) انجام می‌شود. وجود این استراتژی برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است.

انواع استراتژی‌های سئو

متأسفانه دسته‌بندی‌های شفاف و دقیقی برای استراتژی‌های سئو موجود نیست. اما ما چندین مقاله با موضوع استراتژی سئو در اینترنت پیدا کردیم که توانستیم با استفاده از آن‌ها دسته‌بندی هایی برای انواع استراتژی‌های سئو تعریف کنیم . این استراتژی‌ها بر اساس انواع وب سایت‌هایی است که برای آن‌ها برنامه‌ریزی سئو انجام می‌شود.
اما ما تمایل داریم انواع استراتژی‌ها را با ترکیب دو پارامتر تقسیم کنیم: وضعیت فعلی سایت و کارهایی که پیش روی متخصصی که سایت را تبلیغ می‌کند قرار داده‌ شده است. بنابراین، ما استراتژی‌ها را به دودسته تقسیم کردیم.
اما ما تمایل داریم که دو پارامتر دیگر را نیز در این تقسیم بندی اعمال کنیم،‌ وضعیت فعلی سایت و کارهایی که متخصص سئو باید برای ارتقاء سایت انجام دهد. بنابراین پارامترها ما انواع مختلف استراتژی سئو را این‌گونه تعریف می‌کنیم:

استراتژی سئو Hop-Hop یا سریع

این استراتژی سئو مربوط به سایت‌هایی است که به‌تازگی ساخته شده‌اند و تعداد صفحات محدودی دارند و هدف مدیران سایت رشد سریع و مداوم ترافیک ورودی از موتورهای جستجو است. بنابراین همه‌چیز باید سریع اتفاق بیفتد که اصطلاحاً به آن hop-hop گفته می‌شود.

 

استراتژی سئوی سریع

نکات مثبت استراتژی سریع

  • رقبای خود را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و در میان استراتژی‌ها تنها به روش‌هایی که باعث جذب ترافیک در کوتاه‌ترین زمان می‌شود توجه می‌کنیم.
  • تا جایی که امکان دارد صفحات فرود طراحی می‌کنیم. این صفحات می‌تواند صفحات خدمات و یا وبلاگ باشد.
  • در این روش به دلیل سرعت زیاد تأکید خاصی بر کیفیت محتوا نداریم. اما حداقل نکاتی که برای موتورهای جست‌وجو اهمیت دارد را رعایت می‌کنیم. این محتواها فقط برای افزایش تعداد نقاط ورود به سایت هستند.
  • به تعداد زیادی از منابع و سایت‌های دیگر لینک می‌دهیم تا موتور جست‌وجو را از اهداف و برنامه بلندمدت خود مطلع کنیم.

نکات منفی استراتژی سریع

  • به دلیل توجه بیش ازحد به کمیت، از کیفیت غافل می‌شویم. اما در آینده این ویژگی و کاستی‌ها می‌تواند اصلاح شود زمانی که استراتژی خود را از استراتژی سریع به استراتژی‌های میانگین تغییر دهیم.
  • با توجه به کیفیت پایین در طراحی صفحات فرود و کم بودن مباحث، مقالات وبلاگ می‌تواند دقیقاً بر موضوعات تأکید داشته باشد و یا موضوعات مرتبط را پوشش دهد. اگر یک تیم هستید این نقض را نیز به خوبی می‌توانید برطرف کنید. با انجام آزمایشات A/B و پافشاری، بیشترین خروجی را از موتورهای جستجو می‌توانید به دست آورید.

استراتژی سازنده میانگین Average performer

این استراتژی برای وب سایت‌هایی است که برای اولین روز و سال نیست که در بازار حضور دارند. به نحوی به سایت‌های سابقه دار دلالت دارد. کسب‌وکارهایی که بین رتبه‌های 10 تا 20 گوگل قرار دارند و از توانایی کافی برای اول شدن برخوردار هستند. در این روش اهداف متفاوت‌تر و بزرگ‌تر از روش قبل هستند اهدافی مانند افزایش اعتبار برند و به دست آوردن مشتریان بیشتر از طریق موتورهای جستجو از ویژگی‌های این روش می‌باشد. این استراتژی یک‌ راه عالی برای توسعه و ادامه دادن استراتژی سریع است.

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی درست ایجاد می‌شود-3

نکات مثبت استراتژی سازنده میانگین

  • توجه بیشتر به صفحات موجود، بهینه‌سازی صفحات، بازنویسی محتوا، اضافه کردن موارد جدید، پاک کردن صفحاتی که ترافیک زیادی را به سایت ما منتقل نکرده و با موضوع سایت نیز همخوانی ندارند.
  • سعی داشته باشید لینک‌های خوب و باارزشی برای سایت خود در دیگر مراجع ثبت کنید. زیرا دیگر سایت شما یک تازه وارد نیست بلکه یک بازیکن خوب است.
  • فقط محتوای باکیفیت بسازید که تخصص و مهارت شما را نشان می‌دهد. این کار باعث افزایش حس اعتماد در مشتریان و افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

نکات منفی استراتژی سئو میانگین

  • زمان زیادی را برای تولید محتوا مصرف خواهید کرد.
  • روند پیشرفت این روش دو الی سه برابر کندتر از روش قبلی است بنابراین نتایج به‌زودی قابل مشاهده نخواهند بود.
  • احتمالاً برای رسیدن به اهداف باید از وب سایت‌های ارزشمند لینک‌های باارزشی خریداری کنید.

استراتژی فیل بزرگ

این استراتژی مخصوص سایت‌هایی است که یک یا چندین رقیب سنتی دارند و سال‌های زیادی است که با هم رقابت می‌کنند. تعداد زیادی از کارمندان و متخصصان بر روی چنین سایت‌هایی کار می‌کنند. اهداف متخصص سئو در اینجا عبارت است از : پیشرفت بهتر از رقبا و پیدا کردن کلمات جدید که در بهینه‌سازی لحاظ شده اند و مانع‌شدن از حضور رقبا در جایگاه‌های اول.

نکات مثبت استراتژی فیل بزرگ

  • در این روش نیاز نیست که نگران رشد ترافیک باشید؛ این سایت‌ها به وسیله خودشان بزرگ می‌شوند و رشد پیدا می‌کند. این سایت‌های توسط سایت‌های بسیاری مرجع قرار داده می‌شوند .این‌گونه سایت‌ها در مقابل آن سایت‌هایی هستند که آماتور بوده و علاوه بر نیاز به توجهات زیاد، رشد آن‌ها نیز شدیداً به محتوا بستگی دارد.
  • کارهایی که در این قسمت انجام می‌شود مربوط به سئو خارجی است. زیرا کارهای داخلی سایت خودبه‌خود پیش خواهند رفت. کارهای خارجی هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند مکرراً تکرار شود.
  • در این قسمت نوشتن محتوای باکیفیت مهم نیست بلکه باید یاد محتوای خلاق و جذاب ایجاد کنید. تا از رقیبان خود متمایز باشید. این کار می‌تواند شامل منتشر کردن ویدئو ، پادکست و … باشد.
  • با توجه به محدود بودن زمان و ارزش لینک لازم است که لینک‌های باکیفیتی خریداری شود.
  • حتماً سایت‌های زیادی از مطالب شما استفاده کرده‌اند، بعضی از آن‌ها حتی در مطالبشان به شما لینک داده‌اند .با صاحبان سایت‌هایی که مطالب شمارا منتشر کرده‌اند تماس بگیرید و مؤدبانه از آن‌ها خواهش کنید که در مطالبشان به شما لینک دهند و یا اگر قبلاً لینک داده‌اند و لینک nofollow بوده ، آن را به follow تغییر دهند.

استراتژی فیل بزرگ

نکات منفی استراتژی فیل بزرگ

عموماً به منابع زیادی نیاز دارد و تازه واردان نمی‌توانند به‌خوبی از عهده این نوع استراتژی برآیند.

استراتژی سایت‌های فروشگاهی

بهتر است این نوع وب سایت خود را از دیگر وب سایت‌ها جدا کنید. برای سایت‌های فروشگاهی یک استراتژی جدا مطرح کردیم زیرا راه‌های توسعه این‌گونه سایت‌ها از سایر سایت‌ها متفاوت بوده و نخواهید توانست با روش‌های ساده موفق شوید.

نکات مثبت استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی

  • با توجه به تعداد زیاد صفحات در این سایت‌ها، نحوه نوشتن توضیحات متای سئو شده در کنار محتوای خوب در این نوع استراتژی بسیار حائز اهمیت است.
  • با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، شما صفحاتی از فیلترها که در کارکرد و جذب مشتری ناتوان بوده‌اند را مشاهده خواهید کرد.
  • لینک کردن محصولات مرتبط با یکدیگر بسیار مهم است. زیرا شما باید تعداد زیادی از محصولات را به وب‌سایت خود اضافه کنید و با در نظر گرفتن مجموعه‌ها و زیرمجموعه‌ها این کارها سخت‌تر خواهد بود.
  • ارسال نظرات برای محصولات نقش کلیدی در فروشگاه‌های اینترنتی دارد. اعتماد به فروشنده و مشاهده بازخورد مشتریان در رابطه با محصول ازجمله مزایای این ویژگی است.

بعد از بهینه سازی داخلی، ساخت لینک خارجی بسیار مهم است. تخصص متخصص سئو بهبود جایگاه کلمات و صفحاتی است که از آن به‌عنوان جایگاه خوب یاد نمی‌شود.

نکات منفی استراتژی فروشگاه اینترنتی

تعداد زیاد صفحات می‌تواند یکی از نکات منفی آن باشد زیر شما مجبورید برای تعداد زیادی از صفحات، برای خرید لینک هزینه کنید.

از مشکلات داخلی که برای این سایت وجود دارد می‌توان به مواردی مانند پاک شدن صفحه قبلی هنگام آپدیت یک محصول که بروز خطای 404 خواهد شد و نیز محتوای تکراری اشاره کرد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید می توانید مقاله ما را درباره آشنایی با انواع ریدایرکت مطالعه کنید.

زیرا برخی محصولات در یک ویژگی جزئی باهم تفاوت دارند. این‌ها تنها استراتژی نیستند بلکه ویژگی لازم برای کار کردن با یک سایت فروشگاهی است.

فراموش نکنید برای آن که در امر سئوی فروشگاه اینترنتی موفق شوید، لازم است با نحوه سئوی محتوای محصولات نیز آشنایی داشته باشید.

استراتژی سئو چگونه نوشته و تنظیم می‌شود؟

استراتژی تنها تجربه یک متخصص سئو نیست. بلکه مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص است که با توجه به وب سایت مشخص و تعیین می‌شود. برای نوشتن و تنظیم استراتژی به داده‌های زیر نیاز دارید.

1- تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی و تحلیل رقبا

بعد از جمع‌آوری اطلاعات پایه لازم است بدانیم با توجه به موضوع چه کلماتی برای جستجو استفاده می‌شود. میزان سختی کلمه کلیدی از دیگر اطلاعاتی است که باید بدانید. آیا کلمات کلیدی خاصی وجود دارد که با توجه به محتوا و موضوع سایت بتوانند به مشتری تبدیل شوند؟ این کلمات کلیدی (عبارت‌های جستجو شده) تا چه حد محبوب هستند و آیا می‌توانند در محاسبه ترافیک آینده ما لحاظ شوند؟ آیا به افزایش ترافیک ما کمک می‌کند؟

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی درست ایجاد می‌شود-4

2- تحلیل اندازه و سن وب سایت‌های رقبا

این کار یک درک از کیفیت منابع در اختیار ما قرار می‌دهد. در رقابت کلیه کارها و اقداماتی که ممکن است بر هزینه تأثیر بگذارد باید مشخص و روشن باشند. به عنوان مثال اگر رقبای شما با تولید محتوای ارزشمند و تصاویر گرافیکی جذابیت زیادی برای مشتریان ایجاد کرده‌اند شما نیز باید کمی هزینه کنید تا بتوانید از تخصص یک کپی رایتر استفاده کنید. کسی که با تکنیک های سئوی محتوا آشنایی داشته باشد و بتواند برای وب سایت شما محتوای منحصر به فرد تولید کند.

3- تجزیه‌وتحلیل استراتژی تبلیغاتی رقبا

مبتنی بر این اطلاعات شما می‌توانید متوجه راه‌های تبلیغاتی شوید که رقبای شما در آن‌ها شکست‌خورده اند و یا موفق شده اند. به عنوان مثال اگر وقتی مشاهده می‌کنید که رقیبان شما با صفحات خدمات رشد کرده اند و کلمات کلیدی زیادی برای این صفحات وجود دارد. شما می‌توانید با ساخت این صفحات و تولید محتوا با تأکید بر این محتوا از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید.

4- بررسی لینک‌های رقبا

کمیت و کیفیت حجم لینک‌ها درک روشنی از هزینه خرید لینک‌ها به شما می‌دهد. با تحلیل و بررسی لینک‌ها شما می‌توانید به این نتیجه برسید که چه نوع لینک‌هایی برای سایت شما مناسب تر است. مانند لینک در کاتالوگ و وب سایت‌ها یا لینک در کامنت وبلاگ‌ها. استراتژی‌های لینک سازی شما می‌تواند به توسعه لینک‌های شما کمک کند. به یاد داشته باشید که برای وب سایت خودتان هم باید روش‌ های لینک سازی را به درستی پیاده کنید. 
داده‌های زیر نیز جزئیات دقیق‌تری در اختیار ما قرار دهند.

  • میزان بزرگی سایت که برای رسیدن به رتبه‌های برتر لازم است.
  • انواع صفحات در سایت مذکور
  • میزان بودجه در دسترس برای توسعه سایت
  • میزان بودجه لازم برای خرید لینک
  • ترافیک ، چه میزان از ترافیک را می‌توان ماه‌به ماه انتظار داشت.
  • شرایط لازم و میزان ترافیک مورد نیاز برای رسیدن به یک جایگاه پایدار

چگونه یک استراتژی سئو بسازیم (راهنمای گام‌ به ‌گام)

در اینجا به تفصیل استراتژی Average performer را بررسی می‌کنیم.

مواد اولیه:
سایتی که حداقل ۵ سال سن دارد و در چندین کلمه کلیدی پرجستجو در صفحه اول یا دوم گوگل است. این سایت صفحات خدمات و وبلاگ را دارد که هر دوی این صفحات ظاهر زیبایی دارند اما بهینه سازی نشده اند.
رشد بازدید سایت بسیار پایین و آرام است و هدف ما بالا بردن نرخ رشد ترافیک و رسیدن به نزدیک‌ترین رقباست. برای بالا بردن ترافیک وب سایت باید از روش های درست و علمی استفاده کنید.

[promotion id=”27787″]

مراحل مقدماتی ساخت یک استراتژی سئو

  1. آماده کردن کلمات کلیدی:
    این نکته برای تمامی استراتژی‌ها لازم است. اگر کلمات کلیدی را حاضر نکرده باشید و ایده ای برای آن نداشته باشید نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. باید بدانید کلمات کلیدی مربوط به شما کدام‌ها هستند،‌ برای کدام کلمات صفحه فرود دارید،‌ برای کدام‌ها صفحه فرود ندارید و کدام صفحات فرود باید ویرایش و بهینه‌سازی شوند.
    بنابراین ابتدا کلمات کلیدی تجاری را برای صفحه اصلی و صفحه خدمات (در صورت وجود) جمع آوری می‌کنیم. پس از آن به دنبال کلمات کلیدی پر استفاده در رابطه با حوزه فعالیت سایت می‌گردیم.
    فراموش نکنید که صفحات فرود رقیبانتان را زیر نظر بگیرید. شاید آن‌ها نکته جالبی را اعمال کرده باشند که قبلاً متوجه آن نشدیم. پس حتماً به‌طور مداوم صفحات فرود رقیبان را بررسی کنید.

  2. آنالیز داخلی سایت و نوشتن متاها:
    بعد از جمع آوری کلمات کلیدی،‌ باید تک به تک متاهای تمامی صفحات و پست‌های سایت را بررسی کنیم. اگر این صفحات متا ندارند باید متای بهینه شده برایشان بنویسیم و اگر متا دارند ولی از لحاظ سئو مشکل دارد باید آن را اصلاح کنیم. حتماً در متاها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید،‌ برای پیدا کردن این کلمات کلیدی می‌توانید از keyword planner گوگل کمک بگیرید (بیش‌ازحد از کلمات کلیدی استفاده نکنید). چگالی کلمات کلیدی اصول مهمی دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. برای صفحات مهم،‌ اگر متای قابل قبولی دارند بهتر است آن را فعلاً تغییر ندهید ولی اگر متا ندارند حتماً متای مناسب را برای آن بنویسید.
    اگر سایت صفحات و پست‌های زیادی دارد، اصلاح متاها ممکن زمان زیادی بگیرد و بهتر است یک یا دو ماه به تعویق انداخته شود. اصلاح متاها بهتر است بعد از اتمام نوشتن متا برای صفحاتی که متا ندارند صورت بگیرد.
    تمامی خطاهای فنی و سایر موارد را پیداکرده و با جزئیات کامل دلیل وقوع خطاها و روش رفع این خطاها را برای مسئول سایت (مدیر سایت ،‌ مسئول و ….) در یک گزارش کامل شرح می‌دهیم.

  3. تحلیل رقبا:
    حالا زمان آن است که به دنبال رقبا بگردیم،‌ برای این کار باید از کلمات کلیدی کمک بگیریم. در سایت‌های رقیب به دنبال سن سایت، کلمات کلیدی برتر آن‌ها (کلمات کلیدی که در آن جایگاه خوبی دارند) و کیفیت محتوای آن‌ها بگردید.
    اگر در یک سایت تعداد لینک‌های خارجی بسیار بالاست اجازه ندهید که این عامل شمارا گیج کند،‌ چرا که بعضی مواقع می‌توانید این رقبای قدر را نیز پشت سر بگذارید . فقط کافی است کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را شما بهتر انجام دهید.
    همچنین به دنبال جاهایی که از آن لینک گرفته اند بگردید (دایرکتوری ها، کامنت سایت ها،‌ لینک به مقاله،‌ رپورتاژ آگهی و اسپم). در درجه اول باید لینک‌ها را از مقاله‌ها بگیرید و این تحلیل به شما کمک می‌کند تا کیفیت لینک‌های رقبا را بسنجید و بفهمید چقدر از حجم لینک‌های آن‌ها را لینک‌های باکیفیت تشکیل می‌دهد.
    بعد از این تحلیل و با استفاده از مجموعه کلمات کلیدی جمع آوری شده به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

  4. ایجاد یک پیش‌بینی از میزان ترافیک و رشد حجم لینک ها
    یک سال را در نظر بگیرید (در استراتژی‌های پیشرفته‌تر ۲ سال) و موارد زیر را برای این محدوده زمانی محاسبه کنید :‌
  • میزان ترافیک ورودی از موتورهای جستجو (البته به‌صورت تقریبی). ضروری است که کاملاً واقع گرا باشید و برای مثال رشد ۳۰ درصدی ماهیانه در نظر نگیرید. حتی پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی ماهیانه یک پیش‌بینی خوش‌بینانه است (مگر این‌که سایت تازه ایجادشده باشد). انتظارات خود از میزان بازدید را بهتر درک کنید و درباره آن منطقی فکر کنید.
  • تعداد لینک هایی که می‌خواهید ماهیانه برای سایت خود جذب کنید تا از رقبا فاصله نگیرید. اگر رقبای شما لینک‌های بسیار زیادی دارند و شما نمی توانید به‌ اندازه آن‌ها لینک بگیرید فقط درصد رشد ماهیانه لینک‌های آن‌ها را حساب کنید و سعی کنید شما نیز به اندازه همان درصد رشد ماهیانه لینک‌های خود را افزایش دهید. در اینجا بهتر است بیشتر از میزان تخمین زده ‌شده عمل کنید و لینک‌های بیشتری از میزان پیش‌بینی‌شده ایجاد کنید.
  • هزینه ای که برای ساختن لینک‌ها به‌صورت ماهیانه نیاز دارید. از کسانی که لینک ایجاد می‌کنند یا لینک می‌فروشند، میزان هزینه لازم برای ساخت لینک‌های خود را بپرسید سپس به آن ۳۰ درصد اضافه کنید. با این روش تخمین قابل قبولی از هزینه‌ها خواهید داشت. البته ممکن است بتوانید بعداً به میزان بودجه خود اضافه کنید(که کار راحتی برای مدیران نخواهد بود).
    دو برنامه بنویسید یکی برای خودتان و دیگری برای مدیر سایت .
    در برنامه خودتان با جزئیات کامل بنویسید که چه لینک‌هایی با چه کلماتی (anchor text) به چه صفحاتی باید ایجاد شود و جایگاه این صفحات در موتورهای جستجو جزء ۳ تای برتر ،‌۵ تای برتر و یا جزء‌ ۱۰ تای برتر خواهد بود و نرخ تبدیلی که این صفحات ایجاد خواهند کرد چقدر خواهد بود.
    و در برنامه‌ای که برای مدیر سایت نوشته‌اید، تنها میزان ورودی موتورهای جستجو و بودجه لازم را به‌صورت ماهیانه قید کنید.

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی درست ایجاد می‌شود-5

اجرای استراتژی سئو

این مرحله نیز یک بخش از استراتژی است. نقشه عالی است و باید عملکرد شما نیز عالی باشد و برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید را بی‌نقص اجرا کنید. با توجه به تحلیلی که قبلاً انجام دادید می‌توانید صحت اجرای نقشه را بررسی کنید.
حتماً لازم است که صحت اجرای برنامه بررسی شود،‌ چرا که نمی‌توانید به کسی اعتماد کنید(حتی به خودتان!). در غیر این صورت پیش بینی‌های شما همگی نادرست خواهند بود.

بالا بردن حجم لینک‌ها

اگر در تیم شما لینک ساز وجود دارد یا بودجه‌ای برای استخدام چنین شخصی کنار گذاشته‌اید، پس می‌توانید با جزئیات کامل برنامه ای را برای او بنویسید و بگویید که چه لینک هایی را از چه سایت هایی با چه موضوع‌ها و به چه صفحاتی می‌خواهید.
اگر چنین شخصی در تیم شما وجود ندارد، اصلاً خوب نیست چراکه کار او را خود شما باید انجام دهید. برای این کار ۳ تا ۴ ساعت در نظر بگیرید. برای مذاکره با فروشندگان لینک و پیدا کردن سایت هایی که شاخص‌های موردنظر شما را داشته باشند حداقل به این مقدار از زمان نیاز خواهید داشت.

تولید محتوا و ویرایش مطالب قدیمی

این مرحله بهتر است به دو کار تقسیم شود :‌ اول اصلاح محتواهای موجود و بعد پیدا کردن کلمات کلیدی و تولید محتوا بر اساس آن‌ها.
می‌توانید به محتواهای خود عکس، فیلم، اینفوگرافیک یا جدول‌های مقایسه اضافه کنید. برجسته کردن (bold) قسمت‌های مهم متن و سربرگ (heading) ساختن را فراموش نکنید. محتوای جدیدی که می‌سازید باید با توجه به استراتژی رقیبان باشد و محتوای شما از چیزی که آن‌ها دارند بهتر باشد.

مقایسه وضعیت فعلی با برنامه‌ریزی انجام‌ شده

به طور منظم (در حالت ایده آل،‌ ماهی یک‌بار) باید نتایج به دست‌آمده را با برنامه ای که قبلاً ریخته اید مقایسه کنید ( میزان لینک و بازدید ) و اگر از برنامه عقب هستید، باید بررسی کنید که کدام کار را اشتباه و یا کم انجام داده‌اید. شاید لازم باشد برای جبران عقب افتادگی‌ها بودجه را بالا ببرید یا فعالیت خود را بیشتر کنید.
روند اجرای استراتژی سئو ماه‌ها طول می‌کشد، پشتکار و صبر عاملی است که شمارا از رقبایتان بالاتر قرار خواهد داد.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)