2022-06-10
بازسازی محتوا بدون تولید محتوای جدید ایده ای ساده اما موثر است که به طور شگفت انگیزی ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد. در این مقاله قصد داریم استراتژی جدیدی به شما معرفی کنیم که ترافیک ارگانیک من را ۲۶۰٫۷% بهبود بخشید. این استراتژی سیل بازدید کننده ها را از فیسبوک و توییتر و وبلاگ ها و موتور جستجو به سمت سایت من سرازیر می کرد.
بهترین قسمت این ماجرا چیست؟
ما نیازی نداریم که هیچ محتوای جدیدی را انتشار دهیم بلکه فقط با بازسازی محتوا کار می کنیم. در این پست من قصد دارم که تمام مراحل قدم به قدم استراتژی هیجان انگیزی که استفاده کردم را برایتان توضیح دهم. پستی از وبلاگ هاب اسپات که من را وادار کرد بگم: “حتما امتحانش می کنم” و این شد که یک روز من در hubspot به یک پست برخوردم که می گفت: “یک تاکتیک وبلاگ نویسی که هیچ کس راجع به آن صحبت نمی کند، بهینه سازی گذشته ها یا بازسازی محتوا“
در این پست هاب اسپات توضیح می دهد که آنها چطور پست های قدیمی بلاگ را بروز رسانی می کنند و دوباره انتشار می دهند. با خودم گفتم: “چه جالب”، بعد از آن شد که روش ” اجازه بدهید که ۱۰۶% ترافیک ارگانیک هاب اسپات شما را افزایش بدهیم” را دیدم. با خودم گفتم حتما باید امتحانش کنم و بعد شروع کردم.
بعدا از نتیجه کار واقعا غافلگیر شدم. در اینجا نتایج من را از بازسازی محتوا می بینید. من اول بازسازی محتوا را با این پست شروع کردم:
[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]دو هفته بعد ترافیک موتور جستجو ارگانیک صفحه به طور شگفت انگیزی به ۲۰۶٫۷% رسید و اینجا بود که به قدرت نوسازی محتوا پی بردم.[/box]
همین طور من مقدار زیادی ترافیک شاخه ای از رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها دریافت کردم.
چون بازسازی محتوا، مطلب من را مجددا در برابر تعداد زیادی از مردم قرار داده بود، صفحه من هزاران بک لینک جدید هم پیدا کرده بود.
نیازی نیست که بگم این تازه سازی بک لینک، رتبه بندی صفحه من را هم بهبود بخشیده بود. در واقع رتبه بندی کلمه کلیدی شاخص من “White hat seo” از رتبه ۷ به ۴ رسیده بود. حتما میدانید که گوگل فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت دارد، و در واقع من با نوسازی محتوای خودم، توانستم مخاطبین جدیدی هم کسب کنم، از آنجا که تعامل کاربران با سایت یکی از این سیگنال های رتبه بندی است، سایت من توانسته که رتبه خود را بهتر کند، این افزایش رتبه، افزایش ترافیک و بازدید را هم به دنبال داشت و این بسیار عالی بود.
الان وقت آن است که من قدم به قدم روشی را که استفاده کردم را برایتان توضیح بدهم:
فرآیند سه مرحله ای برای کسب رتبه بندی بالاتر و ترافیک بیشتر با بازسازی محتوا – سه گام برای بازسازی محتوا
- گام اول: شناسایی محتوایی با عملکرد ضعیف
- گام دوم: بهبود و بروزرسانی آن محتوا
- گام سوم: انتشار مجدد پست
اینجا برایتان توضیح می دهم که چرا این استراتژی خیلی موثر است:
اول اینکه خواننده های جدید می توانند مقاله های قدیمی شما را ببینند. شانس اینکه مردم از این محتواهای شما که قبلا ندیده اند بهره ببرند حدود ۹۰ درصد است و تنها ۱۰ درصد احتمال دارد که محتواهای قدیمی شما به دردشان نخورد. پس وقتی که شما دوباره محتوایتان را بازسازی می کنید می توانید به دیگران یک شانس مجدد بدهید که از محتوای شما سود ببرند.
دوم اینکه شما محتوایتان را بهتر می کنید. من شرط می بندم که شما حداقل یک دسته پست در سایت خود دارید که به روز نیستند و یا متوسط هستند. راه اندازی مجدد و بازسازی محتوا به شما این شانس را می دهد که محتوایتان را بروزرسانی و بهبود ببخشید.
محتوای بهتر یعنی ترافیک بیشتر
[promotion id=”27782″]
سوم اینکه محتوای شما در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد. وقتی که شما یک پست از وبلاگ خود را مجددا بازسازی می کنید، در همان روز اول نیز یک پست جدید دارید که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذشته می شود. برای مثال، پست من هم دیدگاه ها و لایک هایی از فیسبوک در روز اول بازسازی محتوا داشت:
وقتی یک پست از وبلاگ خود را بازسازی می کنید، در همان روز اول نیز یک پست جدید دارید که میتواند در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذشته شود
با این مقدمه می رویم فرایند سه مرحله ای را شروع کنیم:
گام ۱# : محتواهای ضعیف را در سایتتان شناسایی کنید.
اولین کاری که میکنید باید مقاله های ضعیف را شناسایی کنید! برای انجام این کار میتوانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. اگر کار با گوگل آنالیتیکس را نمیدانید، میتوانید به مقاله آموزش کار با گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید. سپس بروید سراغِ
- صفحاتی که رتبه های بین ۷ تا ۱۵ دارند .
احتمالا می دانید که سه وب سایت اول، بیشترین میزان کلیک را به خود اختصاص داده اند، میزان نرخ کلیک هم یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی است و اگر شما نرخ کلیک بالایی را تجربه کنید میتوانید رتبه خودتان را هم افزایش بدهید، به شرطی که بدانید نرخ فرار چیست و چطور آن را بهینه سازی کنید.
[box type=”note” align=”aligncenter” class=”” width=””]در حقیقت ۵ موقعیت اول گوگل ۶۷٫۵% تمام کلیک ها (بازدید کننده) را دریافت می کنند.[/box]
به این خاطر است که می خواهیم صفخات با رتبه ۷ تا ۱۵ را به ۵ نتیجه برتر گوگل برسانیم. اما ابتدا نیاز داریم که این صفحات را پیدا کنیم: برای انجام این کار به سرچ کنسول گوگل بروید و روی تجزیه و تحلیل گوگل کلیک کنید.
سپس روی کلیک های دریافتی و موقعیت کلیک کنید:
در آخر نگاهی به نتایج بیاندازید و به دنبال صفحاتی باشید که کلیک های مناسبی دریافت کرده اند و رتبه های بین ۷ و ۱۵ داشتند:
اینها صفحاتی هستند که می توانند از طریق بازسازی محتوا برای بهبود علامت گذاری شوند.
- صفحاتی که در آن ها ترافیک ارگانیک افول می کند.
اگر می بینید که ترافیک ارگانیک صفحه دارد سراشیبی را طی می کند،
بازسازی محتوا می تواند آنها را دوباره به مسیر بازگرداند.
- مقاله هایی که ضعیف هستند.
ما قبلا اینجا بوده ایم، گاهی تمام تلاش هایتان را برای یک محتوا می کنید اما وقتی محتوا را بازسازی می کنیم چه می شود؟ همه چیز آنطور که انتظار داریم پیش نمی رود و بدشانسی می آوریم. اتفاقی که برای من در اولین بازسازی محتوا در این پست در سال ۲۰۱۴ پیش آمد.
من روی این پست کار کرده بودم، اما جواب گو نبود، بعد از دو سال، دوباره تصمیم گرفتم آن را بروز رسانی کنم اما اینبار تمام تلاش خود را معطوف به این مقاله نمونه و نتیجه ای دیگر دریافت کردم، پس از بروز رسانی و انتشار دوباره آن ترافیک این پست سر به آسمان گذاشت:
- محتوا خوب است اما می تواند بهتر باشد.
به طور مثال پست “white hat seo” خوب بود اما جای زیادی برای بهبود داشت، من نکات زیادی راجع به اینکه چطور من پستم را بهبود بخشیدم دارم که کمی بعد توضیح می دهم. اما برای اینکه به شما ایده بدهم که چطور پست من ضعیف شده بود، کافی است نگاهی به عکس این صفحه پست من بیاندازید:
گام ۲# : محتوایتان را دو برابر بهتر کرده سپس بروز رسانی کنید.
اکنون می توانید بخشی از محتوا که نیاز به بازسازی دارد را پیدا کنید، وقت آن رسیده که بهبود پیدا کند. اینجا دقیقا کاری که من کردم این بود که محتوایم را دوبرابر بهتر کردم را توضیح می دهم:
- بروز رسانی عکس ها
همانطور که گفتم پست من عکس های خیلی قدیمی داشت:
این عکس قدیمی باعث می شد بازدید کننده های من به خودشان بگویند: “این پست چقدر قدیمی است..” مسلما این خوب نیست و من پست را با عکس های جدید بروزرسانی کردم.
ساده اما هنوز موثر
- ساختار پست تان را بهبود ببخشید.
پست قدیمی من بخش هایی غیرضروری داشت، مثلا در ابتدایش گفته شده بود: “صبر کنید..تکنیک آسمان خراش چیست؟“
من تصمیم گرفتم این قسمت را حذف کنم و نتیجه چه شد؟
- یک مثال جدید اضافه کنید.
من متوجه شدم که محتوای من در آن پست کمی خشک و جدی بود و یک حفره ای در آن وجود داشت. این مثال را اضافه کردم: پستی با عنوان “کسی که یک وبلاگ بهینه ایجاد کرد“، که البته دیدگاه های زیادی در پی داشت:
من شخصا دیدم که تکنیک آسمان خراش در ده ها هزار صنعت مختلف کاربرد دارد، اما نیاز داشتم که این را اثبات کنم. بنابراین یک مثال از یک فرد در Boring Niche اضافه کردم
- من سوالات خواننده های عمومی را آدرس دهی کردم.
هر وقت من یک پست درباره سئو انتشار می دادم، ناچار می شدم به این سوال که ROI چیست، پاسخ بدم.
البته این سوال خوبی هست، بنابراین من به این قسمت از پستم این لینک ROI از سایت امیل را اضافه کردم.
- داستان گویی تان را بیشتر کنید.
پست اصلی من تقریبا هیچ داستان گویی خاصی نداشت. ابتدا سعی کردم محتوای بلندی بنویسم، چون محتوای بلند یکی از شاخصه های رتبه بندی گوگل است و گوگل محتوای بلند و مناسب را دوست دارد. برای بهتر کردن محتوا از داستان استفاده کردم. داستان، بیشترین بخش قابل مقایسه در هر مثالی است. بنابراین من یک داستان زمینه برای توضیح اینکه “چرا Emil نیاز دارد ترافیک بیشتری کسب کند؟” را اضافه کردم:
داستان داشتن بهتر از هر بی داستان بودن است! (: بنابراین برای یکی از دوستان خودم یک داستان ساختم.
- گام های تشویقی اضافه کنید.
پست اصلی من یک پست جامع بود و من فهمیدم که کامل بودن به تنهایی کافی نیست، به همین خاطر من گام شماره صفر را اضافه کردم:
و چند راهنمایی، لینک از دوستان و سپس آموزش ویدویی اضافه کردم،
پست من یک منبع برای مردمی بود که می خواستند یک کمپین کلاه سفید سئو اجرا کنند.
گام ۳# : زمان بازسازی محتوا
اکنون که پست من دوبرابر بهتر شده وقت آن رسیده است که آن را مجددا انتشار دهم. این کاری بود که من انجام دادم: اجازه دهید بلاگر ها بدانند شما یک مثال جدید اضافه کردید.
- توسعه از طریق ایمیل های شاخص
برای این مثال من در گوگل به دنبال افرادی گشتم که به موضوع تکنیک آسمان خراش علاقه مند بودند:
و وقتی کسی را پیدا می کردم که درباره تکنیک آسمان خراش نوشته بود،
برایش یک ایمیل دوستانه می فرستادم،
چون ایمیل من به طور شگفت انگیزی شاخص شده است،
اغلب مردم خیلی خیلی خوشحال می شدند که برای دیدن پست های جدید من مشترک شوند،
- من تاریخ انتشار را در وردپرس تغییر دادم.
با این قابلیت وقتی زمان انتشار یک پست را تغییر می دهیم آن پست در بالای وبلاگ خواهد آمد و این خیلی مهم است. برای تغییر تاریخ فقط لازم است در بخش ویرایش نوشته روی لینک ویرایش پست در زیر تاریخ پست کلیک کنید و تاریخ پست را به تاریخ روز تغییر دهید:
و گزینه بروزرسانی را بزنید تا پست شما به اول بلاگ منتقل شود:
- در قدم بعدی، پست را در توییتر یا شبکه اجتماعی و کانال تلگرام به اشتراک بگذارید. مانند این:
وقتی شما پست جدیدتان را ترویج می دهید، ویژگی های جدید محتوایتان را مطرح می کنید. اینفوگرافیگ اضافه کنید، قسمت های جدید بنویسید، ویدیوی آموزشی بگذارید. وقتی شما تاکید می کنید که چه چیزی جدید است، خوانندگان قدیمی و جدیدِ خود را وادار به چک کردن می کنید.
- در آخر من ایمیلی به اعضای backlinko فرستادم:
که در پایان آن نوشته بود…اگر شما می خواهید که مردم بیشتری محتوای شما را بخوانند نیاز دارید که یک لیست ایمیل برای خودتان بسازید و اجازه دهید که مشترکان شما درباره کارهای جدید شما خبردار شوند.
توئیت من، ۱۱۱ کلیک و ایمیل ارسالی من ۷ هزار بار روی لینک گذاشته شده کلیک کرده بودند.
وقتی شما تاکید می کنید که چه چیزی جدید است، خوانندگان قدیمی و جدید خود را وادار به چک کردن می کنید.
البته همینطور برای کاربران خودتان ایمیل های زیاد ارسال نکنید.
اما لازم هست بگویم که من دو برابر دنبال کننده هایم در توییتر، مشترکان ایمیل دارم. وقتی همه این کارها را که گفتم انجام دادم ورودی گوگل صفحه من ۲۶۰% افزایش یافت.
اکنون نوبت شماست،
حال که نتایج من را دیدید، شما راجع به راه اندازی مجدد و باسازی محتوا چه فکری می کنید؟ آیا تا بحال از تکنیک بازسازی محتوا استفاده کرده اید؟ اگرچه حداقل میدانستیم که این کار میتواند مفید باشد، اما نه تا این حد، پس بهتر است بجای تولید محتوای روزانه ی بیشتر، به فکر باز سازی محتوا باشید، به فکر این باشید که محتوای خود را بروز کنید.
هنوز کسانی هستند که تازه با وبسایت شما آشنا شده اند، پس به آنها هم اجازه دهید مطالب قدیمی وبسایت شما برایشان بروز باشد. بازسازی محتوا یکی از راه های بدست آوردن مخاطب بیشتر هم هست.
منبع : en.wikipedia.org
مطهره نسیمی
مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)
اضافه کردن دیدگاه
واقعا از این مقاله استقال میکنم. وضعیتی که برای کار تعریف شده بسیار خوبه. به نظر میرسه برای سایت های فارسی هم کاربردی باشه پس حتما امتحانش میکنم
خیلی ممنون عالی بود من از کتاب شما به این قسمت هدایت شدم قبلا من همین کار رو انجام می دادم نتیجه خوبی دادی ولی از بس که مجتوا من زیاد هست حوصله ندارم بیشترشون را ویرایش کنم .
امیدواریم نتایج خوبی هم از طریق کتاب هم از این راهنما کسب کرده باشی عزیز
بالاخره هر کسی زمان روی کارش بذاره و برای اون زحمت بکشه نتایجش رو هم میبینه. ویرایش مقاله های قدیمی و بروز کردن اونها از مهم ترین تکنیک های سئو هستش و گوگل علاقه خاصی بهش داره. پیشنهاد میکنم بخشی از زمانتون در تولید محتوارو به ویرایش محتوای قدیمی و فرسوده سایت اختصاص بدید.