2018-03-11
اگر به تازگی وبسایتتان را طراحی کردهاید و یا به هر دلیلی خواهان آنید که صفحه درباره ما وبسایتتان اصولی و تأثیرگذار باشد، این نوشتار از آنِ شماست. در ادامه تمرکز ما بر روی مواردی است که موجب میگردند یک وبسایت از یک صفحه درباره ما تأثیرگذار برخوردار باشد. با ما همراه باشید.
شاید تازه سایت خود را طراحی کرده باشید. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم یک صفحه درباره ما بسازید تا بتوانید دل مشتریان خود را بدست بیاورید. همچنین داشتن “صفحه درباره ما” و صفحه “تماس با ما” به شما کمک می کند اعتماد گوگل را کسب کنید.
با ما باشید تا ویژگی های یک صفحه تاثیر گذار را بررسی کنیم، از این ویژگی ها در برگه های دیگرتان هم میتوانید استفاده کنید. تا بتوانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید یا اینکه نشان دهید یک کسب و کار مشتری محور هستید.
محتوای صفحه درباره ما
برای داشتنِ یک محتوای عالی در صفحه درباره ما، بایستی محتوایتان پاسخهایی مختصر و در عین حال مفید به هر یک از ۵ پاسخ زیر در بر داشته باشد:
۱# کی؟ (Who)
اولین نکتهای که باید در محتوای صفحه درباره ما وبسایتتان وجود داشته باشد این است که چه کسی در ابتدا ایدهی کسب و کارتان را مطرح ساخت؟ چه کسی در حال حاضر مسئول کسب و کارتان است؟ چه کسانی در کسب و کارتان مشغول به کار هستند؟ در این قسمت میتوانید لینک استخدام را نیز قرار دهید.
۲# چی؟
اگر طراحی وبسایتتان جذاب باشد، اگر تمامی اصول سئو رعایت شده باشند، اما به مخاطب نگویید که چه چیزی ارائه میدهید و کسب و کارتان در باب چیست، خیلی زود سایتتان را ترک خواهد کرد و به احتمال بسیار، هیچ زمان نیز باز نخواهد گشت.
پس حتماً در قسمت درباره ما وبسایتتان ذکر کنید که چه چیزی ارائه میدهید و در واقع تمرکزتان بر روی چه چیز است.
۳# کجا؟
اگر مخاطب به وبسایتتان وارد شود و قصد داشته باشد که با شما همکاری کند، بایستی بداند که دفترتان کجاست؟ اگر مخاطب قصدِ استفاده از خدمات و یا محصولاتتان را داشته باشد بایستی بداند که فروشگاه یا فروشگاههایتان کجا هستند؟
ذکر آدرس در صفحه درباره ما از پایهترین و سادهترین کارهایی ست که بایستی به هنگام طراحی این صفحه انجام دهید. چه بهتر که به همراه ذکر آدرس، آن را به همراه نقشه نیز در قسمت پایین به نمایش بگذارید.
۴# کِی و چرا؟
به گمانم امکان ترکیب پاسخ این دو پرسش در صفحه درباره ما وجود دارد. به مخاطب بگویید کِی و چرا فعالیتتان را آغاز کردید؟ یک مثال بسیار مختصر و ساده برای ترکیب این دو میتواند اینگونه باشد: «در سال ۱۳۸۵، کارم را در شرکت مربوط به X از دست دادم و بهیکباره این جرقه در ذهنم زده شد که به دنبال آن چیزی بروم که از کودکی به آن علاقه داشتهام. به همین سبب بود که تصمیم گرفتم به دنبال جواهرسازی سازگار با محیطزیست روی آورم، همان چیزی که از کودکی آرزویش را داشتم».
۵# چگونه؟
آخرین موردی که حتماً و ضرورتاً بایستی در صفحه درباره ما وجود داشته باشد، پاسخ به این پرسش مخاطب است: «چگونه با شما در تماس باشم؟».
بنابراین بایستی شماره تماسها- از شمارههای موبایل گرفته تا شمارههای ثابت-، آدرس ایمیل و همچنین لینک ارتباط از طریق شبکههای اجتماعی را برای ارتباط سریع و آسانِ مخاطب با کسب و کارتان در این صفحه قرار دهید.
چند نکته در مورد صفحه درباره ما
چند نکته در مورد قسمت محتوای صفحه درباره ما برای گفتن وجود دارند و من سعی میکنم آنها را به صورت مختصر بازگو کنم:
- نام برند شما اولین گزینهای است که توجهها را به خود جلب میکند. میتوانید علت انتخاب اسم برندتان را برای کاربر بازگو کنید تا کاربر شناخت بهتری از شما داشته باشد.
- بکار بردن عکس در وبسایتتان باعث میشود تا هم محیط و فضای وبسایتتان شادتر و جذابتر شود و هم با قرار دادن عکسهایی مربوط به کارتان کاربر به تخصص و حرفهی کاری شما پی ببرد. همچنین میتوانید یک عکس دستهجمعی از پرسنل شرکتتان قرار دهید.
- سعی کنید بهصورت مستقیم هدفتان را بیان کنید که یکی از موثرترین روشهای برقراری ارتباط با کاربر است.
- تنها جایی که میتوانید تبلیغ خودتان را بکنید، قسمت “درباره ما” است. بنابراین باید به بهترین شکل به مخاطب اطمینان دهید که همواره در تلاش هستید تا خواستهها و نیازهای هر کاربری را برطرف کنید.
- کسب و کار شما بر روی یک یا چند موضوع خاص متمرکز است. پس بایستی مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که عموم آنها از چه نوع ادبیات و نوع نگارشی خوششان میآید و در کل سلیقهشان به چه صورت است. با آگاهی از این امر و مد نظر داشتن آن به هنگام قرار دادن محتوای صفحه درباره ما میتوانید بیشتر بر روی مخاطبانتان اثرگذار باشید.
- بر حسب شرایط کسب و کار سعی کنید همیشه مطالب جدید و به روز را در صفحه “درباره ما” قرار دهید. در غیر این صورت مطالب تکراری و خسته کننده جلوه میکنند.
- در صفحه درباره ما به هیچ عنوان به معرفی و یا تبلیغ محصولاتتان نپردازید. سعی کنید تمرکزتان بر روی معرفی اهدافتان باشد.
- تبلیغات شما در این قسمت باید به قدری ساده و صریح باشد که کاربر از خواندن آن لذت ببرد.
- پس از آن که درباره خود و کسب و کارتان توضیح دادید، لینک قسمتهای مختلف وبسایت مانند ارتباط با ما و یا قسمتهایی را که فکر میکنید میتواند بازدید بیشتری داشته باشد، در اختیار کاربر قرار دهید.
طراحی صفحه درباره ما
طراحی این صفحه بایستی بسیار جذاب و راضیکننده باشد. تناسب گرافیک، تصاویر و متن را بسنجید و ببینید که آیا خودتان به عنوان یک مخاطب از چنین صفحهای رضایت دارید؟ به یاد داشته باشید که باید نام و همچنین لوگوی برند و یا کسب و کارتان در این صفحه به خوبی و به زیبایی قابل مشاهده باشد، به گونهای که بدون هیچ مشکلی در ذهن مخاطب بماند.
۱# صفحه درباره ما سایت moz
سایت moz به عنوان یکی از موفقترین وبسایتها در زمینه آموزش بروز سئو، از صفحه درباره ما بسیار خوبی برخوردار است. در یک صفحه به خوبی و با طراحیای زیبا به معرفی بنیانگذارشان، داستانشان، هدفشان و مسائل از این قبیل پرداختهاند.
و همینطور در مورد بنیانگذار و مدیرهای شرکت صحبت کرده اند:
۲# صفحه درباره ما وبسایت renttherunway
تمامی نکاتی که بایستی در صفحه درباره ما رعایت شوند، در صفحه درباره ما این وبسایت به خوبی رعایت شدهاند. اما قسمتی که در صفحه درباره ما این وبسایت بسیار جالب است، قسمت معرفی کارمندان است. در این قسمت، یکایک کارمندان را با لبخند و خنده و شادی میبینیم و همین امر خود میتواند تأثیری بسیار مثبت بر روی مخاطب بگذارد. تفاوت است میانِ یک لبخند و یا خندهی مصنوعی با لبخند و یا خندهای که به سبب رضایت از کار وجود دارد. این تفاوت را مخاطب به خوبی میتواند تشخیص دهد.
۳# صفحه درباره ما وبسایت NextSpace
نکتهای که در مورد وبسایت گفته شد در مورد این وبسایت نیز صدق میکند. نکتهی جالبی که در محتوای درباره ما این وبسایت وجود دارد، استفادهی بسیار کاربردی از ضمایر “ما” و “شما” است. با استفادهی اصولی از این دو ضمیر میتوان احساس تعامل با مخاطب را به خوبی به او القا کرد.
۴# صفحه درباره ما وبسایت MailChamp
این وبسایت نیز از صفحه درباره ما بسیار خوبی برخوردار است. در بالای صفحه یک تصویر بزرگ از مؤسسان شرکت دیده میشود. پایینتر که میآییم داستان آغاز به کار شرکت به گونهای جذاب روایت میشود و همچنین تصاویری عالی از اعضای تیم نیز در این صفحه درج شده است.
مطهره نسیمی
مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)
اضافه کردن دیدگاه
در یک کلام پرفکت و حرفه ای
تمام