2019-01-15

وردپرس در بین ایرانی ها بسیار محبوب است، چون سئوی قدرتمندی دارد. برای سئوی وردپرس معمولا کاربران از افزونه سئو Yoast استفاده می کنند. اگر شما هم از افزونه سئو Yoast SEO استفاده می کنید حتما دیده اید که این افزونه تاکید ویژه ای به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سئو مطالب دارد. ممکن است از خودتان بپرسید

اگر کمی از وقت ارزشمندتان را در اختیار من بگذارید، در این پست بیشتر می خواهم به اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در عنوان سئو و بررسی روش صحیح آن بپردازم و تا پایان این پست پاسخ تمام این پرسش ها را به شما می گویم.

اصلا عنوان سئو یعنی چه؟

منظور از تیتر یا عنوان سئو آن چیزی است که وقتی در گوگل کلمه ای را جستجو می کنید با رنگ آبی برای هر یک از نتایج نمایش داده می شود.

عنوان سئو(به دو گزینه ی دیگری که در هر یک از نتایج می ببینید، “URL یا پیوند یکتا” با رنگ سبز و “توضیحات متا” با رنگ مشکی گفته می شود.)

همان طور که در تصویر زیر می بینید عنوان سئو در آدرس tab مرورگر ها نیز به کاربر نمایش داده می شود:

نمایش عنوان سئو در tab مرورگربهترین روش استفاده از عبارات کلیدی (کلیدواژه) در عنوان سئو

اگر می خواهید از عنوان سئو بیشترین بازخورد را داشته باشید پیشنهاد می کنم حتما از کلمات کلیدی هدف تان در ابتدای عنوان سئو استفاده کنید. پلاگین Yoast SEO روی این قضیه بسیار حساس است زیرا:

  • این عناوین برای موتور جستجو گوگل بسیار مهم اند
  • توجه کاربر را جلب می کنند
  • سینگال مبنی بر کاربردی بودن محتوا به کاربر می دهد
  • گوگل آن ها را در بین محتوای نتایج جستجو بلد Bold می کند
  • در نتیجه باعث افزایش نرخ کلیک هم می شود (نرخ کلیک در سرچ کنسول گوگل نمایش داده می شود)

این را هم بگویم ممکن است بعضی وقت ها استفاده از کلمات کلیدی در اول عنوان سئو زیاد با عقل جور در نیاید. فرض کنید کلمه کلیدی شما زیادی طولانی است (چند سیلابی است)، استفاده از این عبارت در ابتدای عنوان سئو و ادامه متن، انتقال مفهوم را دشوار می کند. از این رو برای رفع این مشکل تنها کافی است کمی انعطاف پذیر باشید و سعی کنید از کلمات هم معنی با کلمات کلیدی سایت تان استفاده کنید.

چرا عنوان سئو برای گوگل مهم است؟

بررسی عناوین سئو سایت ها یکی از راه های مهم گوگل برای درک صفحات سایت ها و رتبه بندی آن هاست از این رو اگر تمرکز کافی روی عناوین سئو نداشته باشید و سر سری از کنار آن ها عبور کنید، قطعا در بالا پایین شدن سئو و تغییر رنک سایت بی تاثیر نمی ماند.

علاوه بر کلمات کلیدی آیا چیز های دیگری می توان در عنوان سئو نوشت؟

علاوه بر کلمات کلیدی، در انتهای عنوان سئو و بعد جدا کننده باید نام سایت هم باشد. زمانی که کاربران کلمه ای را جستجو کنند و نام برند شما را در بین نتایج ببینند حتی اگر بار اول روی سایت تان کلیک نکنند حتما وقتی برای بار دوم برندتان را در صفحه بعدی نتایج ببینند، کنجکاو شده و روی سایت تان کلیک می کنند.

اشاره به نام برند در عنوان سئو

میبینید که بجز عناوین جذاب برای نتیجه جستجو، سایت ها، اسم برند خود را هم در انتهای آن قرار داده اند چون روی برندینگ در سئو تمرکز خوبی دارند و گوگل هم به برندها علاقه دارد

دقت کنید اگر نام وب سایت (همان برند شما) در عنوان سئو صفحات اشاره نکنید، گوگل این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام خواهد داد و تیتر سئو شما را تغییر می دهد. هرگز اجازه ندهید این اتفاق بیافتد زیرا این کار باعث ناقص شدن عنوان و از دست رفتن جنبه جذابیت آن برای جلب توجه مخاطب می شود (البته این اتفاق به ندرت رخ می دهد).

نتیجه گیری:نتیجه گیری

فقط درج کلمه کلیدی در عنوان سئو تضمین رتبه بهتری برای محتوا نیست ولی اصل کاربرد آن برنده شدن رقابت دریافت کلیک کاربران در گوگل است. پس بجای تکرار محض کلمه کلیدی به فکر نوشتن یک تیتر جذاب باشید که اتفاقا کلمه کلیدی را هم در خود دارد. باشد که این مقاله آموزشی به شما کمکی هر چند اندک کرده باشد تا روش درست استفاده از کلمه کلیدی در عنوان سئو را یاد بگیرید.

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)