2020-03-03

اولین اپیزود از آموزش های اختصاصی همفکری مانگو را برایتان آماده کرده‌ایم. دوست داریم از این محتوای رایگان استفاده کنید و فیدبک خودتان را در کارهای سئوی سایت با ما به اشتراک بگذارید.

وایت برد بروزرسانی اصولی محتوا

بروزرسانی اصولی محتوا

اما چرا به آپدیت محتوا نیازمندیم؟

محتوا را زمانی آپدیت میکنیم که دلایل زیر برای ما اتفاق بیافتد:
  • محتوا نرخ تبدیل ندارد
  • محتوا کارایی لازم را ندارد
  • محتوا نیاز کاربر را برطرف نمیکند
  • محتوا برای ما ترافیکی تولید نمیکند
  • محتوا قدیمی شده و تاریخ مصرف آن گذشته است.
مثال های این مورد:
  • محتوا در مورد یک نرم افزار است که فرایند نصب آن را آموزش میدهد اما این نرم افزار فرایند نصب دیگری دارد و مقاله هم بر همین اساس باید آپدیت شود.
  • یک مقاله در وبلاگ میموس در مورد تنظیم هدف در آنالیتیکس وجود دارد که باید بروزرسانی شود! بنابراین دست به آپدیت محتوا میزنیم.
پس رسما میگویم چه زمانی به آپدیت محتوا نیاز دارم:
زمانی که محتوا کاربردی ارائه نمیکند!
 
 

در دو پارت ویدیو در مورد این موارد صحبت کردیم:

  1. چه زمانی محتوا را بروزرسانی کنیم؟
  2. چطور محتوا را بصورت اصولی بروزرسانی کنیم؟
شما هم میتوانید این کارهارا خودتان انجام دهید چون مراحل کار بسیار ساده است. میتوانید از ویدیوی آموزشی استفاده کنید یا همینجا مقاله را ادامه دهید:
پارت اول: 3 دلیل اصلی برای اینکه مقاله یا محتوا را بروزرسانی میکنیم

پارت اول: 3 دلیل اصلی برای اینکه مقاله یا محتوا را بروزرسانی میکنیم:

  1. محتوای ما رتبه ای کسب نمیکند Not Ranked Content
  2. محتوای ترافیکی تولید نمیکند Needed Traffic Content
  3. محتوای ما کیورد تارگتینگ یا هدفگذاری صحیح روی کلیدواژه را تجربه نمیکند! Keyword Targeting Correlation
یکی از دلایلی که مقاله ما میتواند برای آپدیت داشته باشد اینست که نیازمند رتبه بهتر و بالاتر است. رتبه ای که مقاله ما کسب نکرده و نیاز مخاطبین صفحه اول گوگل را خوب پوشش نداده و نیازمند این هستیم که مقاله را بروزرسانی کنیم تا بتوانیم نیاز کاربران صفحه اول گوگل را پوشش دهیم.

[promotion id=”27782″]

یک زمانی پیش می آید مقاله ما رتبه خوبی کسب نمیکند! حالا یکی از راهکارهای ارتقای محتوا به رتبه های بهتر در گوگل اینست که آن را آپدیت کنیم تا بتوانیم بالا بیاییم، چون گوگل به این مورد علاقه زیادی دارد!
زمانی پیش می آید که مقاله ما ترافیک خوبی داشته اما چون موضوع روز را دنبال نمیکند ترافیک آن هم افت میکند! اگر میخواهید این کار بشکل کاملا اصولی انجام شود باید ابتدا کلمات صحیح را هم برای آن انتخاب کنید. بهمین خاطر من از گوگل ترندز Google Trends استفاده میکنم. وارد این ابزار میشوم و کلمه کلیدی خودم را به آن میدهم. من در یک بازه زمانی ویژه از سرچ و جستجوی کلمات کلیدی خودم قرار دارم که میزان جستجو Search Volume آن بشدت افت کرده است. بنابراین باید دنبال موضوع جدیدتری باشم که مقاله را به آن برسانم. برای همین کار، من از نمودار ترافیک گوگل ترندز استفاده میکنم.
با پیدا کردن کلمات جدید در گوگل ترندز و بررسی نمودار ترافیک احتمالی میتوانم کلمات جدیدی پیدا کنم که ترافیک را به سمت سایت من می آورند. مثلا من یک دوره غیر حضوری سئو 2019 ارائه کرده ام ولی اکنون در سال 2020 میلادی هستیم، بنابراین من میدانم پکیج های 2019 در سال 2020 جستجوی کمی دارند! (بر خلاف فیلم ها) پس باید روی کلمات مربوط به سال 2020 میلادی بیشتر کار کنم!
شناسایی کلمات خوب و کاربردی در گوگل ترندز

شناسایی کلمات خوب و کاربردی در گوگل ترندز با میزان ترافیک زیاد

 
یک کلمه کلیدی که دلخواه خودتان یا مناسب محتواست را به گوگل ترندز بدهید، سپس در نمودارهای آن دنبال کلماتی باشید که با اسم های “برتر (به انگلیسی: Top)” و “حبابی (به انگلیسی: Rising)” مشخص شده اند. این کلمات فوق العاده برای شما کاربردی هستند، چون هر کدام توسعه پیدا میکنند.
و بالاخره مورد سوم از بهانه‌های ما برای آپدیت مقاله “عدم کسب رتبه روی کلمه کلیدی صحیح” است که ما آن را با Keyword Targeting Correlation معرفی کردیم. یعنی کلمه کلیدی ما برای برگه ما نیست، یا اینطور بگویم که برگه من برای کلمه کلیدی صحیحی رتبه نگرفته است.
پارت دوم: چگونه باید برای محتوا دست به کار شویم؟

پارت دوم: چگونه باید برای محتوا دست به کار شویم؟

چطور برای بروزرسانی محتوا کارهایمان را پیش ببریم؟ من برای این موضوع از 3 فرصت خوب استفاده میکنم:
  1. گوگل سرچ کنسول و دیتای استخراج شده Google Search Console
  2. استفاده از سئوی درون برگه و کیفیت محتوا On page SEO & Content Quality
  3. استفاده از آنالیز رقیب ها و محتوا

مورد اول: سرچ کنسول گوگل

با توجه به توضیحاتی که در دوره سرچ کنسول بصورت عملی عرضه کردیم، سرچ کنسول گوگل دیتای زیادی در اختیار ما قرار میدهد! ما از سه بخش استفاده میکنیم، استفاده از بخش پرفرمانس و شاخص های مهم زیر:
  • استفاده از نرخ کلیک عالی Best CTR
  • استفاده از بهترین کلمات رتبه گرفته Best Position
  • استفاده از بالاترین میزان حضور در نتایج High Impression
 

فرمت اول کار: نرخ کلیک عالی را شناسایی کنید!

برای اینکار شما باید روی کلماتی مانور بدهید که نرخ کلیک بالایی دارند یعنی میزان کلیک دریافتی نسبت به ایمپرشن یا حضور در نتایج زیاد است، مثلا یک نرخ خوب دارد! شاید 50% یا بیشتر!!
البته شما یک چالش هم دارید! باید از کلماتی استفاده کنید که ایمپرشن آنها هم بمقدار زیادی بالاست، پس وارد سرچ کنسول شده، از بخش عملکرد جستجو Performance آدرس انتخاب شده برای بروزرسانی محتوا را با فیلتر Page وارد کرده و سپس بر اساس بهترین CTR کلمات کلیدی یا کوئری Queries را مرتب کنید:
سرچ کنسول - کوئری های با بهترین نرخ کلیک
 
من دنبال کلماتی هستیم که هنوز ظرفیت کلیک بالایی دارند و همچنان میزان کلیکی که میتوانم از آنها داشته باشم هم زیاد است. پس از این فیلتر بخوبی استفاده میکنم. ما استفاده از تمام اینها را در دوره عملی سرچ کنسول توضیح داده ایم.
 

فرمت دوم کار: استفاده از کلمات با جستجوی بالا و رتبه بالا

بهتر است سراغ کلماتی بروم که رتبه ای که برای آنها کسب کرده ام همچنان کمتر از 10 باشد، یعنی در صفحه اول گوگل برای آنها حضور دارم! بهتر است حتی این مورد را خودتان هم با جستجوی دستی در یک پنجره پرایوت در مرورگرتان بررسی کنید.
سرچ کنسول - انتخاب ایمپرشن و پوزیشن برای استفاده در فیلترها
 
کلمات را با فیلتر سرچ کنسول پیدا میکنم! بر اساس پوزیشن Position مرتب میکنم
سرچ کنسول - پوزیشن کمتر از 10 و نزدیک به رتبه 1
و سپس یک فیلتر دیگر به آن اضافه میکنم و میگویم حداقل تعداد ایمپرشن کلمات من انقدر باشد (مثلا 10 کیلو ایمپرشن) و این چیزی است که بر اساس سایت شما میتواند با مثال من تفاوت زیادی داشته باشد.
 
این کلمات وضعیت خوبی برای کار دارند! هم در برگه اول گوگل هستند! هم اینکه ایمپرشن آنها رضایت بخش است و من میتوانم روی ترافیک و رتبه آنها سرمایه گذاری کنم.
سرچ کنسول - امیپرشن بیشتر از 5 هزار
 
بنابراین فیلتر را اینطور مثل تصویر اجرا میکنم تا بهترین کلمات با رنک بالا و حضور در صفحه اول گوگل و همینطور ایمپرشن زیاد را پیدا کنم:
 
سرچ کنسول - ایمپرشن بهترین کوئری ها
حالا من کلماتی دارم که فوق العاده پتانسیل بالایی دارند! کافیست رتبه آنها را به 1 نزدیک کنم! بنابراین روی کلماتی کار میکنم که هم جهت با محتوای من هستند و هم توانایی رتبه گرفتن فوق العاده ای روی آنها دارم. شما هم همین کار من را انجام بدهید.
مورد دوم: استفاده از سئو درون محتوا On Page SEO Factors

مورد دوم: استفاده از سئو درون محتوا On Page SEO Factors

فضای اول کار: توجه به کپی رایتینگ محتوا
قطعا کپی رایتینگ و نوشتار محتوا میتواند یکی از دلایلی باشد که من باید در سئو درون برگه به آن توجه کنم. هر چقدر کیفیت نوشتار مقاله من بالا باشد کیفیت کلی کار هم افزایش خواهد یافت. از هدف گرفتن صحیح کلمه کلیدی گرفته تا اجرای خوب نوشتار که بتواند مفاهیم را انتقال دهد، کاربر را نگه دارد و برایش جذاب باشد، همه مهم هستند و من باید این موضوع را به یک نویسنده خوش ذوق بسپارم که کارش با نویسندگی و اجرای فرم محتوا عالی باشد (:
همه چیز در محتوا مهم است، از همه چیز باید بخوبی استفاده کنید و یک نوشتار با لحن خاص برند خودتان را خلق کنید و اجازه دهید کاربر در آن به همه چیز دسترسی ساده ای داشته باشد! مثلا ما همین موضوع بروزرسانی محتوا را با همین شکل پیاده کردیم و میخواهیم فیدبک کلی آن را هم از نظر شما بدانیم. پس میتوانید نظرات خودتان را هم برایمان بنویسید.
 
فضای دوم کار: کلیدواژه کانونی و ساختار محتوا
روش صحیح هدفگیری کلیدواژه خیلی مهم است که یک کارگاه تخصصی برای آن خواهیم داشت، اما قبلش شما باید بدانید که هر کلیدواژه را یکبار بکار ببرید و کلیدواژه کانونی هم دقیقا شکل جدیدی از هدفگیری را تعریف کرده که برایتان روشن میکنم. معنی کلیدواژه کانونی Focus Keyword اینست که محتوا حول محور یک کلمه کلیدی نوشته شود و تمام هدینگ ها، عناوین و توضیحات متا همه دارای کلمه کلیدی باشند. این خاصیت بیشتر توسط افزونه یوست سئو روی محتوا آنالیز میشود و کاربر بیشتر دنبال اینست که تمام استانداردهای بخش آنالیز محتوای یوست سئو را کنترل کند ولی این موضوع کمی چالش برانگیز است و میگویم چرا.

[promotion id=”27789″]

ابتدا اینکه، قرار نیست محتوای پر شود از کلمه کلیدی، چونکه شکل استفاده از کلمه کلیدی بر اساس استانداردهای یوست سئو هم میتواند مفید نباشد، اما در هر صورت ما فضای زیادی برای استفاده از کلمه کلیدی داریم:
  • عنوان محتوا
  • عنوان سئو
  • آدرس پیوند یکتا
  • توضیحات متا
  • مقدمه محتوا
  • عنوان و زیرعنوان درون محتوا
  • پاراگراف ها
  • متن جایگزین تصاویر
  • نتیجه گیری
همه این مواردی که گفتم فضایی هستند که میتوانیم از کلمه کلیدی در آنها استفاده کنیم اما باید بدانیم هر کلمه کلیدی خودش چند نوع است و ما چطور بهترین کلمه کلیدی را داشته باشیم.
 
ما یک کلمه کلیدی کانونی داریم به اسم Focus Keyword
  • کلمه کلیدی دوم SKW – Secondary keyword
  • کلمه کلیدی جایگزین AKW – Alternate keyword
  • کلمه کلیدی مرتبط معنایی LSI – Latent Semantic Index
حالا ما باید بتوانیم به خوبی از این کلمات استفاده کنیم و آنها را در محتوای خومان بکار ببریم. بیایید هر کدام را با چندمثال بیشتر و بهتر بشناسیم:
  • کلمه کلیدی کانونی ما: بروزرسانی محتوا
  • کلمه کلیدی دوم: آموزش بروزرسانی محتوا
  • کلمه کلیدی جایگزین: آپدیت محتوا در گوگل
  • کلمه کلیدی مرتبط معنایی: بروزرسانی مقاله، آپدیت محتوا، الگوریتم گوگل و …
بدین ترتیب ما میتوانیم ببینیم که هر کلمه کلیدی چقدر میتواند سهمی از محتوا داشته باشد و با چه اولویتی برای ما تکرار شود. پس باید به سئو درون برگه هم توجه کنیم. ما در دوره آموزشی بازاریابی محتوا در مسیر سئو، در مورد آنالیز محتوا بصورت کامل یک جلسه صحبت کردیم که میتوانید آن را خرید و مشاهده کنید.
 
سراغ موضوع اصلی خودم برمیگردم.
مورد سوم: استفاده از آنالیز و تجزیه تحلیل در آپدیت مقاله

مورد سوم: استفاده از آنالیز و تجزیه تحلیل در آپدیت مقاله

من به آنالیز نیاز دارم تا بتوانم بهترین روش کار را برای آپدیت مقاله پیدا کنم. ابتدا باید ببینم چه کاربری در صفحه اول گوگل وجود دارد! سپس ببینم رقبا چکار کرده اند و پس از آن یک آنالیز دقیق داشته باشم تا نیاز کاربر را درک کرده و سپس بهترین پاسخ را با محتوای خودم برای آن آماده کنم.
 
قسمت اول: صفحه نتایج جستجو و ویژگی های این صفحه برای نتایج عبارت جستجو SERP Features
من باید ببینم که گوگل برای جستجویی که من انجام میدهم چه چیزی به کاربران ارائه میکند! مثلا فقط مقاله پیشنهاد میکند؟ آیا محصولی در صفحه اول نتایج وجود دارد؟ آیا تصاویر، نقشه، گراف دانش و پادکست و ویدیو در این برگه وجود دارد؟
 
من باید ببینم کدام یک از چیزهایی که در صفحه اول گوگل وجود دارد بالاتر از همه قرار گرفته سپس چند مورد از آنها را انتخاب کنم تا در محتوای خودم قرار دهم. مثلا میبینم در 5 نتیجه اول صفحه نتایج جستجو، بجز مقاله یا محتوا، ویدیو هم به کاربر پیشنهاد شده است، این یعنی مقاله من به ویدیو هم نیاز دارد تا بالاتر از اینها قرار بگیرد.
 
اگر در بین نتایج جستجو ببینم بیشتر برگه هایی که بالا هستند اسکیمای حرفه ای دارند و درست نشانه گذاری شده اند باید من هم سعی کنم اسکیمای صحیحی برای آنها پیاده کنم.
 
قسمت دوم: رقیب ها Rivals
یک آنالیز سئوی حرفه ای نیاز دارم اما من چطور بهترین رقیب های خودم را شناسایی میکنم؟ ابتدا باید به این دقت کنید که رقیب های شما در موبایل هستند یا دسکتاپ؟ ما به این موضوع در ابتدا اشاره ای نکردیم ولی شما باید بدانید که میخواهید در کدام پلتفرم کاربران را هدف بگیرید. با همان دستگاه هم باید جستجوی خودتان را پس انجام دهید.
 
اگر حوزه رقابتی شما روی موبایل است پس با موبایل یک جستجوی ساده انجام دهید و اگر دسکتاپ است همینطور. باید سایت های صفحه اول را برای کلمه کلیدی هدفتان یا موضوع محتوایتان که میخواهید آن را بازسازی کنید بررسی کرده و ببینید رقیب ها در مورد چه چیزهایی زیاد صحبت میکنند. من همچنان فکر میکنم میشود با تحلیل موردی هر کدام از رقیب های صفحه اول به نتایج قابل توجهی در موردشان دست پیدا کرد. اینکه محتوای آنها چقدر خوب است و چقدر کاربرد ارائه میکند.
 
ببینید آیا محتوا را خوب درک میکنید؟ آیا لحن خوبی دارد؟ تصاویر و ویدیوها المان های دیگری که دارد آیا جذاب هستند؟ اگر اینطور باشد! پس شما هم باید فضایی را پیدا کنید که بتوانید آن را بهتر از رقیب هایتان انجام دهید!
حال سراغ همه آنها بروید و تک تک بررسی کرده و یادداشت برداری کنید و سعی کنید چیزی بهتر ارائه کنید. اگر تصویر دارند! تصویر زیباتر و بهتر پیدا کنید. اگر ویدیوی خوبی ساخته اند یکی بهتر را بسازید و ….
 
قسمت سوم: بک لینک ها Backlinks
بک لینک همیشه یک موضوع چالش برانگیز بوده و شما هم باید بدانید که لینک سازی اصولی راه زیاد سختی نیست! فقط کافیست متدهای خوبی که آموخته اید را دنبال کنید. در دوره کمپین لینک سازی  حرفه ای ما متدهایی را معرفی کردیم که شما طی آن بتوانید یک کمپین کاملا میدانی بسازید و هر رقیبی را به راحتی شکست بدهید. شما باید رقیب های صفحه اول را بررسی کنید و ببینید چقدر بک لینک دارند و این بک لینک هایشان چقدر خوب است!
 
شما هم باید بک لینک های خوبی برای مقاله خودتان پیدا کنید. یا یک کمپین لینک سازی دستی بسازید یا کمپین رپورتاژ ارزان قیمتی برای آن طراحی کنید! مثلا از خدمات رپورتاژ ما هم میتوانید استفاده کنید.
مراحل بروزرسانی محتوا:

مراحل بروزرسانی محتوا:

  1. تعیین لیست کلمه کلیدی
  2. انتخاب کلمات کلیدی ایده‌آل
  3. تولید محتوای جذاب
  4. خرج خلاقیت برای محتوا
  5. افزودن المان های ویژه به محتوا
  6. بازسازی و انتشار مجدد محتوا
  7. ترویج مقاله شامل کامنت گذاری و همرسانی
  8. بدست آوردن بک لینک مناسب
 

قدم 1: تعیین لیست کلمات کلیدی

استپ به استپ کارمان را مشخص کردم، در هر قدم ما سعی کردیم تمام جزئیات را بررسی کنیم تا بتوانیم بخوبی برای بروزرسانی محتوا آماده شویم. در اولین قدم من بر اساس تمام فضاهایی که در اختیار داشتم کلمات خوبی گردآوری کردم و حالا یک لیست بر اساس هر کدام از آنها دارم! این دیگر به استراتژی شما هم بستگی  دارد که از کدام فضا و برای چه هدفی استفاده کنید.
 

قدم 2: پیداکردن مناسب ترین کلمات ممکن

منظور من از کلمات کلیدی ایده‌آل اینست که پتانسیل خوبی برای آنها داشته باشیم، کلماتی که خیلی زود روی آنها میتوانیم رتبه کسب کنیم، خیلی سریع ترافیک سایت را افزایش دهیم و رقابت سختی را تجربه نکنیم. کلماتی که شاید نرخ تبدیل بالایی برای ما داشته باشند و کاربران درستی را به سایت ما ارسال کنند.
 

قدم 3: کپی رایتینگ

بهتر است یک نویسنده خوب در تیمتان داشته باشید که متخصص کارتان باشد، تمام جزئیات را در اختیارش قرار دهید و از او بخواهید با کلمات یک اثر خوب خلق کند! مطمئن شوید که آزادی عمل کاملی به او داده اید تا خیالش راحت باشد که میتواند هنرنمایی کند و معانی و مفاهیم جدیدی با کلمات به وب پارسی اضافه کند.
 

قدم 4: خلاقیت، ایده پردازی و نوآوری

چیزی که من از آن مطمئن هستیم اینست که هر نوع چیزی که در حال ارائه آن هستید یک نمونه بهتر یا شاید کاملتر هم دارد! بنابراین تنها چیزی که شما میتوانید بعنوان برگ برنده رو کنید اینست که خلاقیت بخرج دهید. محتوای جذاب فقط کافی نیست، محتوا باید بشکل خلاقانه ارائه شود و کاربر را سرحال کند. کاربر باید بداند در محتوایی قرار دارد که ساعت ها روی ایده پردازی آن وقت صرف شده و یک خوراک خوشمزه برای ذهنش است. این همه اطلاعات مفیدی که ارائه میکنید اگر شکل درستی برای ارائه آن نداشته باشید و زیبایی خاصی بکارتان نبخشید، مطمئن باشید آن طور که باید و شاید نتیجه نخواهید گرفت.
 

قدم 5: افزودن المان به محتوا

من به صفحه اول گوگل برای موضوعات جستجوشده‌ام نگاه میکنم و میبینم نتایج جستجو هر کدام یک ویژگی خاص دارند! بنابراین من هم باید چنین ویژگی‌هایی را ارائه کنم، برای اینکار بهتر است دقیقا بررسی کنم چه چیزی در صفحه نتایج جستجو SERP میتواند مهم باشد، سپس من یکی بهتر از آن را ارائه کنم، یا نه! میخواهم بدانم چه چیزی برای کاربران آن قشر یا موضوع میتواند مهم باشد، به دیگر نتایج جستجوی مشابه نگاه میکنم و المان هایی که در دیگر جستجوها وجود دارد را برای موضوع خودم پیش بینی کرده و برای آن پیش دستی هم میکنم!
یعنی اگر در جستجوی موضوع محتوای من در آینده ممکن است ویدیو قرار بگیرد، پس همین الان، من دست به تولید ویدیو میزنم و زمانی که گوگل ویدیو را برای موضوع من نمایش داد من اولین کسی خواهم بود که ویدیو را ارائه کرده است.
 

قدم 6: بازسازی محتوا و انتشار مجدد

نوسازی یا بازسازی یک موضوع جذاب است، ما قبلا در یک ترجمه از سایت خارجی، روش نوسازی اصولی محتوا را آموزش دادیم و اگر خواستید میتوانید آن را بخوانید. محتوای ما میتواند کم یا زیاد شود، بنابراین آپدیت همیشه به معنای زیاد کردن یا حتی کم کردن هم نیست! بلکه به معنای تغییر و ایجاد نوآوری و تازه‌سازی آن است.
وقتی مقاله خودم را بروزرسانی میکنم، لازم است تاریخ انتشار را به تاریخ روز تغییر دهم، پس باید اینکار را در بخش “انتشار مقاله در وردپرس” در بخش ویرایشگر انجام دهم. گوگل نشان داده که به این عدد توجه زیادی میکند! (:
 

قدم 7: ترویج محتوا با کامنت گذاری و همرسانی در شبکه های اجتماعی

این خیلی خوب است که ما مقالات خودمان را میبینیم که توسط کاربران مورد بحث قرار میگیرد، اما گاهی برای شروع بحث نیازمند این هستیم که خودمان بحث را شروع کنیم.
پس وقتی یک موضوع چالش برانگیز را استارت زدیم، بهتر است پس از مدتی کم، مقاله را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا کسانی که مقاله را بررسی میکنند هم در بحث شرکت کنند و اینطور جریانی از حیات در پست ها و مقالات سایت ما ادامه خواهد داشت.
همینطور از دوستان بخواهید مقاله را در دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و کمی در موردش صحبت کنند. این یک کار بسیار کم هزینه و کوتاه است ولی فیدبک خوبی برایتان خواهد داشت.
 

قدم 8: بک لینک سازی اصولی

ما اصلا توصیه نمیکنیم سراغ سایت های خفن و پرهزینه بروید، نه! نیازی به این کار نیست، یک کمپین اصولی و عملیاتی بسازید و طی آن برای مقاله خوب سایتتان بک لینک های دستی با کیفیت بسازید، لینک سازی داخلی را به سمت آن سرازیر کنید، انکرتکست های خوب را شناسایی و از آنها استفاده کنید یا اینکه سراغ دیگر دوستان بروید و از آنها بخواهید مقاله را بررسی کرده و در مورد آن در سطح وب صحبت کنند. این صحبت ها میتواند برای مقاله شما مفید باشد.
 
خب، به انتهای این اپیزود رسیدیم و امیدوارم استفاده خوبی از آن برده باشید. هر گونه نظری دارید، باید بدانید دسترسیتان به دیدگاه ها باز است و میتوانید برایمان بنویسید.
 
مطهره نسیمی

مطهره نسیمی

مطهره نسیمی هستم؛ کارشناس محتوا و دیجیتال مارکتر! حسِ خوب نوشتن و خلق محتوا باعث شده که من محتوانویسی رو به عنوان شغل و حرفه خودم انتخاب کنم. به یادگیری و به خصوص یاد دادن علاقه زیادی دارم و همیشه در تلاشم تا بتونم به بقیه کمک کنم! (سعی میکنم ملکه محتواهایی باشم که پادشاه میشن!)